مسئول نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: آزمون جامع مهارت (اصلح) برای ۴۶۴ مهارت آموز آموزش و پرورش در قزوین برگزار شد.

آرش رحمانی مسئول نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این مهارت آموزان در رشته‌های آموزش ابتدایی، آموزگار استثنایی، دبیری متوسطه، مراقبت و سلامت و مربی امور تربیتی آموزش‌هایی را در طول ۲ پودمان در دانشگاه فرهنگیان گذرانده و با مباحث تحول آفرین معلمی، مدیریت کلاس، آسیب شناسی کودکان و نوجوانان آشنا شدند.

وی ادامه داد: از ۴۶۴ مهارت آموز آموزش و وپرورش که در آزمون اصلح شرکت کردند، ۳۲۸ نفر زن و مابقی را مرد تشکیل می‌دهد.

رحمانی گفت: این مهارت آموزان در قالب این ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای را به دست آوده و افرادی که در این آزمون به موفقیت برسند، می‌توانند در آموزش و پرورش مشغول به تدریس شوند.

به گفته این مسئول، تمامی دستگاه‌ها برای جذب نیرو یک آزمون ورودی استخدامی برگزار می‌کنند، اما دانشگاه فرهنگیان برای مهارت آموزان آموزش و وپرروش علاوه بر آزمون استخدامی مجددا فرآیندی به نام آزمون جامع مهارت برگزار می‌کند که بعد از آموزش و و ارزیابی وارد فضای تدریس و مدرسه شوند.

مسئول نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با بیان اینکه جواب این آزمون نیز هفته آینده آماده و اعلام می‌شود، بیان کرد: این آزمون جامع مهارت علاوه بر سوالات چند گزینه‌ای سوالات مفهومی نیز داشت که به عنوان آزمون عملکردی این داوطلبان محسوب می‌شود تا آنها بتوانند تحلیل و درک خود را از مساله‌ای که در فضای آموزشی به وجود می‌آید ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار