به گفته مدیرکل ثبت احوال قزوین، پنج هزار و ۲۸۸ سند فوت معوقه مربوط به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در استان تعیین تکلیف و ساماندهی شد.

علیرضا افسری مدیرکل ثبت احوال قزوین در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان قزوین گفت: تعیین تکلیف ساماندهی اسناد فوت معوقه باعث شد تا استان قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح بهنگام سازی و ثبت فوتی‌های معوقه در کشور انتخاب شود.

وی اضافه کرد: چابک سازی واحد‌های ثبتی، مراجع شبه قضایی ثبت احوال، به هنگام سازی و ثبت قوت‌های معوقه، نظارت سامانه سببی و نسبی، صدور شناسنامه الکترونیکی، گواهی ولادت الکترونیکی، طرح لبخند آفرینش، بازگشایی تعداد یک هزار و ۹۳۰ استاد ممنوع الخدمات، راه اندازی پایگاه اطلاعات خانواده و خانوار از جمله طرح‌هایی که توسط اداره ثبت احوال قزوین صورت گرفته و برخی از آنها نیز در دستو کار قرار دارد.

وی ادامه داد: قزوین در حوزه صدور گواهی ولادت الکترونیکی به عنوان نمونه موفق کشور ارزیابی شد که هم اکنون در ۱۱ بیمارستان استان این گواهی صادر می‌شود و حدود ۹۰ درصد ولادت‌ها از طریق گواهی ولادت الکترونیک ثبت می‌شود.

افسری بیان کرد: شناسنامه الکترونیکی نیز به زودی با اخذ مجوزات لازم از مجلس شورای اسلامی در استان قزوین صادر می‌شود.

به گفته این مسئول، اداره کل ثبت احوال استان قزوین از ابتدای سال جدید تاکنون به ۲۶ هزار نامه قوه قضاییه پاسخ داده و همواره تلاش می‌کند تا این امور مربوطه را به بهترین نحو ممکن پیگیری کند.

وی افزود: با توجه به فرسودگی ساختمان اداره کل ثبت احوال استان قزوین این اداره کل امکاناتی از جمله ضرورت تهیه و استقرار یک دستگاه ژنراتور برق، به‌روز‌رسانی تجهیزات رایانه‌ای فرسوده به منظور ارایه سرویس به مراجعان، تجهیزات اتاق سرور و راه اندازی اتاق سرور، تسهیل فضای افراد توان خواه، در خواست اعتبار به منظور تجهیز و بهسازی بایگانی نسخه اول و دوم را نیاز دارد که امیدواریم با مساعدت مجموعه استانداری این امکانات فراهم شود.

مدیرکل ثبت احوال قزوین عنوان کرد: اعتباراتی که در سال جاری به اداره کل ثبت احوال قزوین اختصاص یافته است، هفت میلیارد ریال بوده که این میزان جوابگوی نیاز‌ها و هزینه‌های استان نیست و باید در این خصوص نگاه ویژه تری صورت گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.