مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروز در جشن جوانه‌ها ۲۱ هزار دانش آموز سرکلاس‌های درس خواهند رفت و اول مهر ماه هم بازگشایی رسمی مدارس استان خواهیم داشت.

نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگوی ویژه خبری قزوین گفت: رادیو قزوین سال گذشته با برنامه زندگی سلام، برنامه‌های متنوعی را برای دانش آموزان، رانندگان سرویس مدارس و کادرآموزشی پخش کرد و ما هم از مدیران و عوامل برنامه ساز صداوسیما، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر برای بازگشایی مدارس افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴، حدود ۲۴۵ هزار دانش آموز در استان راهی مدرسه می‌شوند و جشن شکوفه‌ها در ۸۰۰ مدرسه برای ۱۹ هزار دانش آموز کلاس اولی برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در جشن غنچه‌های دیروز هم بیش از ۱۸ هزار نوآموز پیش دبستانی وارد کودکستان شدند.

به گفته سیاهکالی مرادی، امروز هم در جشن جوانه‌ها ۲۱ هزار دانش آموز سرکلاس‌های درس خواهند رفت و اول مهر ماه هم بازگشایی رسمی مدارس استان خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: در سال پیش رو کمبود معلم نخواهیم داشت، هزار و ۳۴ معلم امسال بازنشسته می‌شوند و ۱۴۰ نفر بیشتر از این آمار بازنشستگی معلم از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان جذب و وارد بدنه آموزش و پرورش خواهند شد.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: امسال ۷۲ نفر سهمیه معلولین داشتیم و مصاحبه گرفتیم و در مدارس استثنایی و عادی تدریس خواهند کرد.

وی اعلام کرد: در ابتدایی وضعیت مطلوب داریم و در حوزه دبیری هم نتایج اعلام شده و دبیران در حال سپری کردن دوره‌ها هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال ۳۲۷ نفر قرار است به ظرفیت مربیان پرورشی و مشاوران مدارس استان قزوین اضافه شود، اما هنوز اسامی مربیان پرورشی و مشاوران، اعلام نشده و امیدواریم این تعداد جذب شوند و برای اولین بار است که مشاور و مربی پرورشی با رشته مرتبط جذب می‌شوند و این اتفاق خوبی است.

وی عنوان کرد: شیوه جذب نیرو‌های آموزش و پرورش استان قزوین هم اکنون بسیار هدفمند و دقیق توسط تیم‌های تخصصی انجام می‌شود و به معنای واقعی افراد به لحاظ آموزشی، علمی، روان‌شناختی، توانمندی‌ها، اخلاق و رفتار و مباحث عبادی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

این مسئول بیان کرد: امسال حدود ۱۱۲ نفر هم به جمع خدمتگزاران استان اضافه می‌شوند که ۳۱۳ نفر خدمتگزار در استان کم داشتیم که با جذب این ۱۱۲ نفر کمک بزرگی در تامین نیروی انسانی به آموزش و پرورش استان قزوین شد تا بخشی از خلا‌ها و کمبود‌ها را مرتفع کنیم.

سیاهکالی مرادی گفت: ۲۹ معلم در ۲۹ روستا برای تنها یک دانش آموز تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به انتشار مطالبی با موضوع توقف فعالیت هنرستان هنر‌های زیبا قزوین، گفت: آموزش وپرورش به منظور استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه‌ها و بر اساس تخصص، توانمندی و درخواست دستگاه متولی اقدام به فعالیت مشترک در قالب دبیرستان و یا هنرستان‌های وابسته می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: برای مثال آموزش و پرورش استان در رشته معارف اسلامی با ایجاد دبیرستان معارف اسلامی صدرا و در رشته هایی، چون نقاشی، گرافیک، سینما، تئاتر و موسیقی با متولی گری اداره ارشاد اقدام به مساعدت در تاسیس هنرستان‌های وابسته هنر‌های زیبا کرده است.

سیاهکالی مرادی گفت: در اینگونه مدارس نظارت بر اجرای صحیح قوانین آموزشی و تامین دبیران دروس عمومی بر عهده آموزش و پرورش بوده و ایجاد فضای تحصیلی مناسب رشته و تامین نیروی تخصصی توسط دستگاه متقاضی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: حدود چهار سال پیش مدیرکل وقت آموزش و پرورش و مدیرکل ارشاد تفاهم‌نامه‌ای را با هم امضاء کردند که آموزش و پرورش فضایی را در اختیار اداره ارشاد بگذارد.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: قرار بود پس از سه سال فضای آموزشی را اداره ارشاد تامین کند و تامین همکار فرهنگی و معلمان هم به صورت اشتراکی باشد، اما متاسفانه اداره ارشاد پس از گذشت سه سال نتوانست به هر دلیلی فضا را تامین کند، تصمیم داشتیم که برای پایه دهم ثبت‌نام نداشته باشیم، اما با مراجعات خانواده‌ها و ابراز نگرانی مقرر شد امسال هم ثبت‌نام پایه دهم انجام شود و سال جاری هم دوستان مهمان ما هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم برای سال بعد با توجه به کمبود فضایی که داریم اداره کل ارشاد استان فضای مناسبی را در اختیار دانش‌آموزان هنرستان هنر‌های زیبا بگذارد تا مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار