مجری طرح خودکفایی گندم گفت: بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۷۸ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۱۱ همت خریداری شده است.

سهراب سهرابی، مجری طرح خودکفایی گندم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا امروز، ۱۱ میلیون و ۹۷۸ هزارتن گندم با ارزش ۲۱۱ همت از کشاورزان خریداری شده است.

او از پرداخت ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۷ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقی مطالبات را در حال پیگیری از سازمان برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه ها هستیم.

سهرابی با بیان اینکه خرید تا اواخر آبان ادامه دارد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون تن برسد.

مجری طرح خودکفایی گندم خوزستان، کردستان، گلستان، فارس و کرمانشاه را ۵ استان برتر خرید تضمینی گندم اعلام کرد‌.

او درباره آخرین وضعیت سطح زیرکشت گندم افزود: اکنون عملیات کشت در استان های اقلیم سرد آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین و بخش هایی از خراسان رضوی و لرستان آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

سهرابی ادامه داد: برای آغاز کشت در سال زراعی جدید اقداماتی نظیر تهیه و تدارک بیش از ۵۰۰ هزار تن بذر اصلاح شده، تهیه و تدارک کودهای شیمیایی، تدارک ماشین آلات و دنباله بندهای بندی و سوخت ماشین آلات و تهیه و تدارک سموم مبارزه با آفات، بیماری و علف های هرز و برنامه ریزی جهت اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها در سطح ۶ میلیون هکتار صورت گرفته است که برآورد می شود حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از جهش تولید در دیم زارها مربوط به گندم است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد گفت: برآوردها حاکی از آن است که در سال زراعی جدید حداکثر ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم کشت شود‌.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار