معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تمامی شهرک‌های مسکونی و پروژه‌های نهضت ملی مسکن با روش جدید به شکل هوشمند احداث می‌شوند.

هوشمند سازی در ساخت واحدهای مسکونی یکی از اصلی ترین سیاست هایی است که طی سال های گذشته در قالب های مختلف از جمله صنعتی سازی در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون در این حوزه هم برنامه های مختلفی اجرا شده اما هنوز به مرحله  عملیاتی شدن نرسیده است.

یکی از مهم ترین برنامه ها در حوزه نهضت ملی مسکن هم همین هوشمند سازی است که مقرر شده در مناطق مختلف و در شهرک های مسکونی اجرایی شود.

در همین زمینه ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در شرایط کنونی بازار مسکن نیازمند تحول جدی برای بهبود روند ساخت است گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که این اقدام هم تنها از طریق صنعتی سازی و  تخصیص زمین به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن می رسد.

وی با بیان اینکه متناسب با قوانین بالادستی از جمله قانون جهش تولید مسکن و برنامه هفتم، در سال‌های اخیر سطح وسیعی به اراضی شهری کشور اضافه شده و تا چند ماه آینده هم اضافه خواهد شد گفت: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته به  تمامی ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها اعلام شده که  باید بحث هوشمندسازی شهرک‌های مسکونی را در دستور کار قرار گیرد.

مالکی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری در بخش مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: توجه به افزایش کیفیت محیط شهری باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود، در نتیجه توجه به اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله برنامه ریزی شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار