مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تلف شدن هزاران قطعه ماهی در تالاب شِرُم دِرُنگ زیلایی خبر داد و گفت: دلیل ایجاد حفره‌های عظیمی در کف بستر تالاب بوده است.

اسلام جاودان‌خرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزاران قطعه ماهی در تالاب شِرُم دِرُنگ زیلایی به دلیل ایجاد حفره‌های عظیمی در کف بستر تالاب و تخلیه آب، تلف شده است.

وی دلیل تلف شدن ماهی را کاهش شدید آب تالاب دانست و افزود: با کاهش دبی آب تالاب مور زرد از یک طرف و از طرف دیگر به‌دلیل حفره‌های عظیمی که در کف بستر تالاب شرم درنگ بوجود آمده، بخش اعظمی از آب تالاب از طریق این حفره‌ها فرو می‌رود و باعث شده تالاب خشک شود و در نتیجه تعداد زیادی ماهی و زیستمند در این موقع از سال در این تالاب تلف شوند.

جاودان‌خرد ابراز کرد مردم محلی و ساکن اطراف تالاب معتقدند که با زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن ماه سال ۹۹ سی سخت، حفره‌ها آب زیادی در کف تالاب ایجاد شده و آب زیادی تخلیه می‌شود اگرچه راست آزمایی آن نیاز به مطالعه دقیق دارد.

وی یادآور شد: در این راستا با توجه به سوابق گدشته این موضوع، اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد به‌دنبال مطالعه و بررسی ارائه راهکار‌های اجرایی جهت مدیریت و کنترل روند تخلیه آب این تالاب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.