رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: صیادان غیرمجاز که در روستای گرشیلان مهاباد اقدام به صید ماهی با سم کرده بودند،تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:با انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن صد‌ها ماهی در رودخانه روستای گرشیلان مهاباد، پیگیری این موضوع در دستور کار یگان حفاظت این اداره قرار گرفت.

سخنور با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست این اداره به منطقه مذکور اعزام شدند تا با هماهنگی دهیار و اعضای شورای این روستا علت این فاجعه زیست محیطی را بررسی و  بانیان احتمالی آن را شناسایی کنند، افزود: پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی مشخص شد صیادان سم و کلر را در رودخانه ریخته تا ماهی صید کنند و پس از صید ماهی‌های درشت ماهی‌های کوچک‌تر را در محل رودخانه رها کرده اند.

او ادامه داد: عاملان این فاجعه زیست محیطی هنوز شناسایی نشده اند، اما تحقیقات برای شناسایی این سودجویان با همکاری نیروی انتظامی به منظور  تحویل به مراجع قضایی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چقدر بعضی ادما میتونندنسبت به محیط زیست اینقدر بی فکر و بی مسئولیت باشند...از این موارد زیاده ،به امید روزی که همه دلسوز محیط اطرافشون باشن