فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از آغاز صدور پروانه صید در رودخانه‌های استان و همچنین تالاب بین‌المللی چغاخور خبر داد.

بختیار طاهری گفت: صدور پروانه صید با قلاب و تور پس از وقفه ۲ ساله امسال آغاز شد.

وی افزود: متقاضیان با توجه به قوانین و مقررات صید تا پایان دی‌ماه می‌توانند اقدام به دریافت پروانه کنند.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه در رودخانه‌های خارج از محدوده مناطق حفاظت‌شده به صورت صید با قلاب و تور صادر می‌شود گفت: پروانه صید با قلاب یک ماهه و تور ۲ ماهه است و افراد می‌توانند بعد از اتمام پروانه صادر شده برای تمدید به اداره کل حفاظت محیط استان و شهرستان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان مجاز صید به ازای هر پروانه قید شده، گفت: به ازای هر واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ، چوب ماهیگیری و سایر تجهیزات یک پروانه به نام صیاد صادر می‌شود.

طاهری افزود: صید در رودخانه‌های حفاظت‌شده و تالاب گندمان با این پروانه ممنوع است و ماهیگیری در قسمت‌های که از طرف شرکت آب منطقه‌ای نیز ممنوع اعلام شده مجاز نیست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری همچنین از دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز پرنده و صید غیرمجاز در کوهرنگ خبر داد و گفت: در عملیات گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان در منطقه صمصامی موفق به دستگیری متخلفان صید ماهی شدند.

به گفته طاهری، از این متخلفان تعداد ۲۰ قطعه ماهی کپور ویک قطعه قزل‌آلا کشف و ضبط شد.

وی گفت: در یک عملیات دیگر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کوهرنگ با هوشیاری و دقت لازم، اقدام به کشف و ضبط یک قبضه سلاح دو لول، تعدادی فشنگ و تعداد ۱۱ قطعه کبک شکار شده از متخلفان شدند.

طاهری افزود: متخلفان برای طی مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

برچسب ها: صید ، مجوز صید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار