وزارت خارجه اردن به لبنان پیشنهاد کرد کمک‌های پزشکی خود را برای درمان زخمی‌های حادثه انفجار پیجر‌ها ارسال کند.

وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، اردن برای هر گونه کمک پزشکی به لبنانی‌هایی که در حادثه انفجار گسترده پیجر‌ها زخمی شده اند، آماده است

در این بیانیه که در حساب کاربری ایکس وزارت خارجه اردن منتشر شده است، آمده است که ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن پس از حمله‌ای که در آن صد‌ها پیجر در بیروت و دیگر مناطق لبنان منفجر شد با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان تماس گرفت و ضمن حمایت از «امنیت، حاکمیت و ثبات لبنان» آمادگی خود را برای ارائه کمک‌های پزشکی اعلام کرد.

الصفدی همچنین بر لزوم توقف «تشدید خطر» در منطقه با پایان دادن فوری به «تجاوزات اسرائیل به غزه و تشدید تنش در کرانه باختری» تاکید کرد.

در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت و براساس آخرین آمار، تاکنون یازده نفر از جمله یک دختربچه شهید و چهار هزار لبنانی زخمی شده‌اند.

به دنبال این انفجارها، حزب الله لبنان در بیانیه‌هایی اسرائیل را مسؤول انفجار پیجر‌ها دانست و گفت:قطعا اسرائیل تقاص پس خواهد داد. پس از بررسی تمام وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را هم در برگرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد. دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار