وبگاه آکسیوس گزارش کرد که اسرائیل قصد داشته از پیجر‌های بمب‌گذاری شده در جنگ تمام عیار با حزب‌الله استفاده کند، اما از ترس این‌که توطئه‌اش برملا شود، زودتر از موعد آنها را استفاده کرد.

وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش کرد که رژیم صهیونیستی از این جهت تصمیم گرفت که دستگاه‌های پیجری را که اعضای حزب‌الله در لبنان و سوریه حمل می‌کردند، منفجر کند، زیرا نگران بود که حزب‌الله از توطئه مخفیانه این رژیم در خصوص پیجر‌ها اطلاع پیدا کند.

یکی از مقام‌های آمریکایی در توصیف علت حمله تروریستی روز گذشته (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله گفت «لحظه استفاده کن یا از دستش بده بود».

حزب‌الله در بیانیه‌ای هشدار داد که انتقام حمله پیجری روز گذشته (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی را که به شهادت دست‌کم ۹ نفر و زخمی شدن بیش از دو هزارو ۸۰۰ نفر دیگر شد، خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، یکی از مقام‌های پیشین رژیم صهیونیستی که از عملیات تروریستی اسرائیل خبر داشته است گفت که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل قصد داشتند از این پیجر‌های بمب‌گذاری شده که در لبنان پخش شده بود و بسیاری از آن در اختیار اعضای حزب‌الله قرار گرفته بود بعنوان یک ضربه آغازین غافلگیرکننده در جنگ تمام عیار علیه حزب‌الله استفاده کند به امید آن‌که بتواند حزب‌الله را فلج کند.

با این‌حال یکی از مقام‌های آمریکایی ادامه داد که در روز‌های اخیر، رهبران رژیم صهیونیستی نگران شده بودند که ممکن است حزب‌الله این پیجر‌ها را کشف کند. 

بنا به گفته این مقام آمریکایی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو و وزرای ارشد وی و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل تصمیم گرفتند به جای آن‌که خطر شناسایی این پیجر‌ها از سوی حزب‌الله را به جان بخرند، این پیجر‌ها را همین حالا منفجر کنند.

نگرانی اسرائیل که به تصمیم این رژیم برای منفجر کردن پیش از موعد این پیجر‌ها برای اولین بار از سوی وبگاه المانیتور گزارش شده بود که گزارش کرد که دو نفر از اعضای حزب‌الله درروز‌های اخیر به این پیجر‌ها مظنون شده بودند.

بر اساس این گزارش، زمانی‌که مشاور ارشد بایدن آموس هوخشتاین روز دوشنبه هفته جاری به اراضی اشغالی سفر کرده بود، نتانیاهو، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیلی، درگیر ساعت‌ها رایزنی‌های امنیتی پیرامون موضوع احتمال به خطر افتادن این عملیات بودند.

یکی از مقام‌های آمریکایی مدعی شده است که زمانیکه مقام‌های اسرائیلی با هوخشتاین دیدار کردند، هیچ سرنخی به او در خصوص آن‌چه در پشت صحنه در جریان است، ندادند.

بر اساس این گزارش، عصر روز گذشته، چندین دقیقه قبل از آغاز انفجار پیجر‌ها در سراسر لبنان، گالانت با وزیر دفاع آمریکا لوید آستین تماس تلفنی برقرار گرفت و به او اطلاع داد که رژیم صهیونیستی به زودی عملیاتی را در لبنان انجام می‌دهد، اما هیچ‌گونه جزئیات بیشتری ارائه نداد.

یکی از مقام‌های آمریکایی مدعی شده است که اسرائیل در خصوص جزئیات عملیات تروریستی خود هیچ اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک نگذاشته است، اما افزود که تماس گالانت با این هدف انجام گرفته بود که آمریکا در بی‌اطلاعی کامل نباشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متئو میلر نیز روز گذشته در واکنش به این اقدام تروریستی گفت «ما از این عملیات اطلاعی نداشته و در آن دخیل نبودیم».

بر اساس این گزارش، مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله احتمالاً در انتقام از این حمله، حمله گسترده‌ای را آغاز خواهد کرد.

برچسب ها: لبنان ، اسرائیل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
وقتی خدا بخواهد کسی را نابود کند .ازش حکمت را میگیرد
با این عمل خبیث و شنیع ابروی نداشته صهیونیست ها
رفت و در چشم مردم دنیا منفورتر شدند
آخرین اخبار