کارشناس نظامی مصری تائید کرد که پیش از رژیم صهیونیستی، آمریکا در زمان حمله به عراق از روش منفجر کردن پیجر‌ها استفاده کرده بود.

سرلشکر محمد عبدالمنعم، کارشناس نظامی مصری و رئیس سابق سرویس شناسایی مصر در مصاحبه با آر تی فاش کرد که اسرائیل پشت عملیاتی است که لبنان شاهد آن بود، زیرا پس از جلسه شورای جنگ رژیم صهیونیستی در پنجشنبه گذشته تصمیم به اتخاذ موضع علیه لبنان گرفت. این یک استراتژی واضح اسرائیل از زمان شروع جنگ است که با غزه و سپس کرانه باختری رود اردن و سپس به جنوب لبنان حرکت کند.

براساس گزارش سما الاخباریه، این کارشناس نظامی تایید کرد که اسرائیل در فرآیند انفجار دستگاه‌های ارتباطی رادیویی حزب‌الله، از فناوری بسیار دقیقی استفاده کرده و دامنه فرکانس آنها را زیر نظر گرفته و سپس با امواج الکترومغناطیسی آنها را هدف قرار داده است. این کاری بود که آمریکا در زمان تهاجم به عراق انجام داد.

رئیس سازمان شناسایی مصر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از این فناوری بالا برخوردار نیست و بیشترین چیزی که اسرائیل در اختیار دارد محدود کردن برد فرکانسی دستگاه‌ها تنها در مورد هدف قرار دادن دستگاه‌های بی‌سیم با امواج الکترومغناطیسی است بنابراین آمریکا در اجرای این عملیات با اسرائیل شریک است.

این کارشناس نظامی تصریح کرد: با این عملیات می‌توان گفت که جنگ اسرائیل و لبنان در واقع آغاز شده است، زیرا حزب الله لبنان باید با پاسخی قوی به این عملیات پاسخ دهد و اسرائیل در حال برگزاری یک شورای جنگی است تا پاسخ لبنان به آن را بررسی کند. با توجه به حضور انبوه جمعیت و آمادگی زیاد در مرز‌های شمالی، عملیات‌های آتی حزب‌الله از عملیات پشتیبانی از مقاومت فلسطین به عملیات برای دفاع از حضور خود تغییر خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
اسراییل گور خودش را هر چه زودتر بکند تا برای نابودیش جشن بگیریم. امریکا خونخوار هم برود به درک جهنم
آخرین اخبار