رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساختمان مدرسه مهر تابان ۱۴ مورد مشکل ایمنی دارد و بسیار ناایمن است و باید تخلیه شود، جان دانش‌آموزان به تحصیلات آنها ارجعیت دارد.

مسعود زارعی در نشست خبری گفت: شورا و شهرداری پروژه‌های ۱۵ گانه‌ای را که در واقع مهم و مطالبه مردم هستند را در دستور کار دارد که تلاش می‌شود این پروژه‌ها به صورت اساسی و زیر بنایی به سرانجام برسد.

او گفت: تصویب طرح جامع آتش‌نشانی باید با استفاده از نیرو‌های نخبه برنامه‌ریزی بر اساس یک برنامه جامع، کامل، علمی، کاربردی مشخص کنند که ۲۵ سال آینده، سازمان آتش‌نشانی باید به چه شکل باشد و این طرح را به برش‌های کوتاه مدت تقسیم کنند.

زارعی با بیان اینکه مجموعه اقدامات یک سازمان در آمار آن سازمان مشخص می‌شود، گفت: در حوزه تجهیزات و اقدامات اجرایی اتفاقات مهمی در حوزه آتش‌نشانی به وقوع پیوسته است.

ناظر شورای شهر شیراز بر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در خصوص ناایمن بودن ساختمان‌ها، گفت: متولیان امر به این موضوع توجه کنند که مبادا با مجوز ساختمان‌های ناایمن مردم دچار سانحه شوند.

او همچنین به تعطیلی مدرسه مهر تابان اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع مدرسه «مهرتابان» مطالبات جدی وجود دارد، اگر فردی که ادعا دارد این ساختمان مشکلی ندارد، مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و بی خطر بودن این ساختمان را ضمانت کند.

زارعی افزود: ۱۰ سال است که این مدرسه قول جا به‌جایی داده است، با عدد نجومی که از دانش‌آموزان بابت ثبت نام می‌گیرند باید زودتر این زمان جابه‌جا می‌شدند. این ساختمان ۱۴ مشکل ایمنی دارد و حتی فضای ورود خودروی آتش‌نشانی را ندارد. باید گفت این ساختمان بسیار ناایمن است و باید تخلیه شود، جان دانش‌آموزان به تحصیلات آنها ارجعیت دارد.

وی اظهار کرد: ترافیک این محور مشکل بزرگی است که اگر حادثه‌ای رخ دهد این ترافیک از عبور خودروی آتش‌نشانی جلوگیری می‌کند. مسئولان نباید نسبت به جان کودکان ریسک کنند. مدرسه مهرتابان باید به جایی منتقل شود که ایمنی ساختمان تضمین شود، چون حادثه یک لحظه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار