سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی خط تولید کود کمپوست یزد اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام حیدری سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در نشست با خبرنگاران گفت:  در راستای تکمیل فرایند تولید کود کمپوست از محل پسماندها، ۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط تولید آن و جلوگیری از تولید شیرابه و آلودگی محیط زیست اختصاص یافته است و در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز و یک هکتار از مجموع دو هکتار زمین مورد نیاز برای این خط تولید آماده سازی شده است. 

وی افزود: امید است با آماده شدن سایر زیرساخت‌های خط تولید کود کمپوست، شاهد راه اندازی خط ۳۰۰ تنی تولید کود کمپوست شهر یزد باشیم.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد:  روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد تولید می‌شود که ۶۰ درصد زباله‌های تولیدی جزو مواد عالی است و قابلیت تولید کود کمپوست را دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته، خط پردازش ۳۰۰ تنی این فرایند با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان بهره برداری شده که هم اکنون تنها اقدام به تفکیک زباله‌های‌تر از خشک می‌شود.

سخنگوی شورای شهر همچنین یادآور شد: روزانه ۹۰۰ تن پسماند عمرانی در شهر یزد تولید می‌شود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری و ساماندهی پسماند‌های عمرانی شهر، شاهد بهبود سیما و منظر شهر هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.