رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود امواج ناپایدار به جنوب آذربایجان‌غربی گفت: این امواج موجب وزش باد و گرد و خاک در آسمان منطقه خواهد شد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریانات جوی، دمای هوای آذربایجان‌غربی به طور میانگین بین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و ورود امواج ناپایدار در جنوب استان باعث وزش باد و گرد و خاک و در شمال استان شده و بارش پراکنده باران به همراه دارد.

وی اضافه کرد: این روند کاهشی دمای هوا از فردا آغاز می‌شود و تا روز پایان هفته جاری تداوم دارد و استان پایان هفته خنکی پیش رو خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در ادامه گفت: در شبانه‌روز گذشته تکاب با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و بوکان و مهاباد با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت حداقل دمای هوای مهاباد به ۱۸ درجه سانتی‌گراد رسید.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.