رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: وزش تندباد طی شبانه روز گذشته در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان‌غربی ثبت شد و در این مدت سرعت تندباد در میاندوآب به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روز گذشته با ورود امواج ناپایدار در مناطق جنوبی استان شاهد افزایش ابر، بارش خفیف باران در برخی مناطق، همراه رعد و برق بودیم که بیشترین سرعت تندباد در میاندوآب ۹۰ کیلومتر بر ساعت، در مهاباد و اشنویه ۶۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

وی اضافه کرد: این امواج ناپایدار با خود بارش‌هایی نیز به همراه داشتند که بیشترین مقدار آن در سلماس ۶ میلی‌متر، چالدران ۲.۲ میلی‌متر، ماکو یک میلی‌متر و در ارومیه، بوکان و خوی نیز کمتر از یک میلی‌متر ثبت شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: با خروج این امواج ناپایدار از امروز تا اوایل هفته آینده جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم خواهد شد و در طول این مدت در برخی نقاط احتمال افزایش ابر و وزش باد نیز وجود دارد.

به گفته محمدپور، در شبانه روز گذشته اشنویه و نقده با حداقل با دمای هشت درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین شهر و سردشت، بوکان و مهاباد با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۳ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.