سه شنبه‌های هر هفته یک کتاب با موضوع مختلف به مردم چهارمحال و بختیاری معرفی خواهد شد.

این هفته کتابی با عنوان ۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل، اثر ایلان پاپه و ترجمه وحید خضاب، با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در قطع رقعی و با ۲۹۲ صفحه، در سال ۱۴۰۲ به چاپ ششم رسید.

کتاب «۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل» در درجه نخست برای تمام کسانی است که خود را وسط بحث‌های همیشه جاری درباره سوالات پیرامون اسرائیل و فلسطین می‌بینند. این کتاب متوازن نیست که بخواهد هر دو طرف را مساوی ببیند، بلکه تنها تلاش دیگری برای توازن قدرت برای فلسطینی‌های استعمار شده، تحت اشغال قرار گرفته و زیر ظلم و ستم در سرزمین اسرائیل و فلسطین است.

یک دستاورد واقعی خواهد بود اگر مدافعان صهیونیسم یا حامیان وفادار اسرائیل هم حاضر شوند به استدلال‌هایی که در این کتاب آمده پاسخ دهند. از همه اینها گذشته این کتاب را یک یهودیِ اسرائیلی نوشته که همانقدر که به جامعه فلسطینی‌ها اهمیت می‌دهند برای جامعه خودش هم اهمیت قائل است.

رد کردن افسانه‌هایی که بی‌عدالتی را بر پا نگه می‌دارند، به نفع تمام کسانی خواهد بود که در این کشور زندگی می‌کنند یا می‌خواهند در آن زندگی کنند. این، بنیانی را شکل می‌دهد که بر اساس آن، تمام ساکنان این کشور بتوانند از دستاوردهای عظیمی که امروز فقط یک گروه خاص از آن بهره‌مند هستند، استفاده کنند.

این کتاب با عنوان Ten Myths About Israel در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و می‌تواند ابزار مفیدی باشد برای فعالانی که تصدیق می‌کنند داشتن دانش درباره فلسطین، به اندازه تعهد به آرمان فلسطین ارزشمند است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار