رضا محمدی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا به تعداد کافی در داروخانه‌های استان موجود شده است گفت: کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

رضا محمدی بدون اعلام تعداد واکسن توزیعی در داروخانه‌های استان افزود: واکسن آنفلوآنزا در ۲ برند خارجی به قیمت‌های ۳۹۰ و ۳۶۰ هزار تومان با تعرفه دولتی در داروخانه‌های استان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا تعهد بیمه‌ای ندارد و افراد باید به صورت آزاد این قلم دارویی را تهیه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا در آستانه فصل پاییز و مهرماه است تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر، سالمندان و افراد بالای ۶۶ سال، افرادی که نقص سیستم ایمنی و یا سرطان دارند، مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی، کلیوی، کبدی و ریوی ضرورت دارد.

 بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌های آ.ب.ث تقسیم‌بندی می‌شود.

بنا بر گزارش‌های پزشکی، علائم آنفلوآنزا با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی‌توان علایم مجزایی برای این بیماری ذکر کرد اما تب، درد عضلانی، اسکلتی، تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوآنزا مشاهده می‌شود.

سال گذشته حدود ۶ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار