مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اتمام عملیات بهسازی چشمه دره بید خبر داد.

محمد کریمی اظهار داشت: چشمه دره بید به علت تغییرات سطح تراوش دچار کاهش آبدهی شده بود که با ایجاد زهکش و چاهک جدید احیا و دبی آن افزوده شد.

وی افزود: این طرح آبرسانی روستا‌های دره بید، کلکله، سرروک و معدن در شهرستان کیار را تأمین آب می‌کند که در سالیان گذشته مشکل کمبود آب شرب داشتند.

کریمی با اشاره به رفع کمبود آب روستا‌های این مجتمع، بیان داشت: این طرح با اعتبار۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح، جمعیتی افزون بر ۲هزار و ۵۰۰ نفر در روستا‌های این منطقه از نعمت آب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

وی گفت: با انجام این عملیات دبی چشمه مذکور به حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

کریمی عنوان کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها همانند طرح‌های آبرسانی به شهر‌های مختلف در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های آب و فاضلاب در همه شهر‌های این شهرستان و روستا‌های دورک، پوراز، جغدان، مجتمع ۴ روستایی دره بید _ معدن شهرستان کیار در حال اجرا است که تعدادی از این طرح‌ها در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند و مردم از مزایای آنها منتفع می‌شوند.

کریمی تصریح کرد: مجتمع دره بید _ معدن با چهار روستا و جمعیتی افزون بر ۲ هزار پانصد نفر و بیش از ۶۰۰ خانوار آخرین روستا‌های دهستان مشایخ از بخش ناغان شهرستان کیار است که در همسایگی روستا‌های بخش ارمند شهرستان لردگان واقع است و در فاصله ۱۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار