کتاب آفتاب آخرین نوشته مهدی قزلی چاپ و منتشر شد.

سه شنبه‌های هر هفته یک کتاب با موضوع مختلف به مردم استان چهارمحال و بختیاری معرفی خواهد شد.

این هفته کتابی با عنوان آفتاب آخرین نوشته مهدی قزلی در ۱۰۰ صفحه معرفی شد.

اگر کسی هم از یک سو علاقه‌مند است که در خصوص تاریخ و سیره رسول الله (ص) یک کتاب معتبر از حیث استنادات تاریخی بخواند؛ هم می‌خواهد چیزی فراتر از مشهورات بخواند، هم حوصله خواندن متن طولانی را ندارد؛ قطعاً این اثر بسیار خوش‌خوان که با ذوق و سلیقه‌ای ستودنی گردآوری و تنظیم و بازنویسی شده یکی از بهترین پاسخ‌ها به چنین نیازی است. 

۱۰۰ برش ناب و کمتر شنیده شده از تاریخ و سیره و زمانه پیامبر خاتم که با ذکر وقایع مقارن ولادت فرخنده‌ی ایشان آغاز می‌شود و با ذکر عروج از دامان علی بن ابی‌طالب علیهما السلام پایان می‌یابد. 

برای نگارش این اثر یک کار تحقیقی گسترده انجام شده و بعد از آن از میان انبوه برش‌های جذاب تاریخ زندگانی نبی اکرم این صد مورد به‌گزین و با نهایت اعجاز و جذابیت ادبی و قلمی بازنویسی شده است. 

این اثر جلد نخست از مجموعه ۱۴ جلدی، چهارده خورشید و یک آفتاب است که تیمی از نویسندگان خوش‌قلم به سرپرستی بهزاد دانشگر به خلق ۱۴ اثر با همین سبک در خصوص ۱۴ معصوم اقدام کرده‌اند و یکی از بهترین آثار برای آشنایی بیشتر و عمیق‌تر مخاطبان با این ۱۴ گل سر سبد آفرینش را در این اثر کم‌حوصلگی مخاطبان در مسئله خواندن خلق کرده‌اند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
در جنگ خیبر، مسلمانان قلعه‌های هفت‌گانه‌ی خیبر را محاصره کردند.
مدتی بود آنجا بودند طوری که دیگر آذوقه‌ای نمانده بود و گرسنگی فشار می‌آورد. روزی چوپان سیاهی آمد و گفت: «من چوپان یهودی‌ها هستم، این اسلامی که می‌گویید چیست؟»
گفتند. گفت: «من ایمان آوردم. حالا تکلیفم با این رمه چیست؟»
محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) گفت: «توی آئین ما خیانت در امانت وجود ندارد. رمه را ببر به صاحبانش بسپار.» (ص ۵۳)

برچسب ها: معرفی کتاب ، بخش خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار