قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی گفت: همزمان با برگزاری سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز، نمایشگاه موزه‌ای «شکوه ایران» در تخت جمشید برپا خواهد شد.

علی دارابی، رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در سومین جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره که با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استاندار فارس، برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای سیاستگذاری در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه وزیر میراث‌ فرهنگی پای کار هستند و خوشحالیم که امروز این جلسه با حضور ایشان برگزار شد.

وی به اهمیت پیوست رسانه‌ای در رویداد‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: ارتقای سواد میراثی از اهداف جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: تاکید ما بر تمرکززدایی است، بنابراین پیش‌رویداد‌های جشنواره نباید فقط مختص شیراز باشد. می‌توانیم کارگاه‌های آموزشی و رویداد‌هایی را با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره در نقاط مختلف استان فارس برگزار کنیم تا جشنواره به معنای واقعی مردمی شود.

دارابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور شخصیت‌های پیشکسوت و صاحب‌نظر در شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: با توجه به حضور افرادی مثل آقای یونس شکرخواه و یا آقای رسول صدرعاملی، می‌توان شب‌های فرهنگی را با حضور این افراد در استان فارس برگزار کرد. این شب‌های فرهنگی می‌تواند در شهر‌ها و شهرستان‌های مختلف برگزار شود تا عموم مردم با ظرفیت‌های فرهنگی کشور بیش از پیش آشنا شوند.

او همچنین به ضرورت مشارکت دستگاه‌های مختلف در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در کنار مشارکت با نهاد‌های فرهنگی، یکی از موضوعات مهم، استفاده از ظرفیت دانشجویان است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور همچنین بر تقویت بعد بین‌المللی این جشنواره تاکید کرد و افزود: برگزاری این جشنواره باید بتواند ظرفیت‌های فرهنگی ما را به مردم دنیا نشان دهد و بر تعداد گردشگران خارجی بیفزاید.

دارابی در ادامه بر مردمی‌ کردن جشنواره تاکید و خاطرنشان کرد: مردم، صاحبان اصلی جشنواره هستند. برگزاری این جشنواره برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با ظرفیت‌های حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. کار‌ها را باید مردمی کرد و از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی و انجمن‌های مردم‌نهاد برای برگزاری این رویداد بهره برد.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که انجام می‌شود شاهد برگزاری یک جشنواره باشکوه باشیم تا هویت فرهنگی تاریخی به نسل مردم و خصوصاً نسل جوان به خوبی منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار