نخست‌وزیر ارمنستان پس از دیدار با همتای گرجستانی خود اعلام کرد ایران، ترکیه و گرجستان هم از برقراری صلح میان ایروان و باکو بهره‌مند خواهند شد.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان پس از دیدار با ایراکلی کوباخیدزه همتای گرجستانی خود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران، ترکیه و گرجستان هم از برقراری صلح میان ایروان و باکو بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه خبرگزاری آرمن پرس، پاشینیان در جریان کنفرانس خبری مشترک خود با کوباخیدزه با تاکید بر لزوم برقراری صلح پایدار در قفقاز جنوبی، اظهار کرد: نه تنها ارمنستان و جمهوری آذربایجان از برقراری صلح در منطقه بهره خواهند برد بلکه ایران، ترکیه و گرجستان نیز از برقراری صلح میان ایروان و باکو بهره‌مند خواهند شد.

نخست‌وزیر گرجستان نیز در این نشست خبری با اشاره به استقبال تفلیس از برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی، گفت: مایلم تاکید کنم که تلاش‌های ما به ویژه در جهت عبور از مشکلات موجود در منطقه ادامه دارد.

کوباخیدزه در ادامه سخنان خود همچنین بر آمادگی گرجستان برای ایفای نقش در تأمین صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی تاکید کرد.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان پیش‌تر با اشاره به توافق باکو و ایروان بر سر ۸۰ درصد پیمان صلح گفت که صلح پایدار در قفقاز جنوبی نه تنها ممکن بلکه واقع‌بینانه است.

تارنمای رادیو عمومی ارمنستان به نقل از سخنرانی پاشینیان در مجمع بین المللی گفت وگوی ایروان نوشت که ۸۰ درصد از پیمان صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان مورد تائید طرفین قرار گرفته است.

پاشینیان توضیح داد: ۱۳ ماده و مقدمه پروژه (پیمان صلح) کاملاً مورد توافق قرار گرفته است. بخش‌هایی از سه ماده دیگر که شامل دو جمله می‌شود، مورد موافقت قرار گرفته، بدین معنی که با یکی از این جملات موافقت شده و با دیگری موافقت نشده است.

وی مضمون این جملات را فاش نکرد، اما اشاره کرد که ایروان به صورت رسمی پیشنهاد کرده است که پیمان صلح بر اساس مفاد توافق شده امضا شده و مذاکرات در مورد موضوع‌های باقی مانده ادامه یابد.

در همین ارتباط الهام علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز پیش از این اعلام کرده بود که باکو و ایروان در مورد حدود ۸۰ درصد متن معاهده صلح توافق کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
وقتی مرز کشورت رو به روی ما قطع میکنی چه منفعتی برای ما داره ؟؟
آخرین اخبار