نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد رم درباره مجوز استفاده از سلاح‌های دوربرد ارائه شده به اوکراین برای حمله به خاک روسیه بحث نمی‌کند.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا گفت: رم درباره مجوز استفاده از سلاح‌های دوربرد ارائه شده به اوکراین برای حمله به خاک روسیه بحثی ندارد.

نخست وزیر ایتالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با همتای انگلیسی خود کی یر استارمر گفت: برای ما مهم است که کی‌یف بهترین شرایط را برای مذاکرات صلح ایجاد کند. در مورد مجوز‌های استفاده از سلاح‌های دوربرد، واضح است که این تصمیم‌ها توسط کشور‌هایی که این سلاح‌ها را تامین می‌کنند، با در نظر گرفتن قوانین مربوطه اتخاذ می‌شود. 

ملونی با اشاره به اینکه تصمیم در مورد این موضوع نباید به عنوان عقب نشینی از حمایت از اوکراین، تلقی شود، گفت: «در ایتالیا، این مجوز مورد بحث نیست. این موضع با متحدان در میان گذاشته شد.»

روز جمعه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که بیانیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد عواقب حملات با تسلیحات دوربردغرب به عمق خاک روسیه بسیار واضح و بدون ابهام است.

پوتین گفته بود اگر کشوری به اوکراین اجازه بدهد از تسلیحات دوربرد برای حمله به خاک روسیه استفاده کند، این بدان معناست که کشور مذکور به طور مستقیم با روسیه وارد جنگ شده است.

یادآور می‌شود، مقامات آمریکایی و انگلیسی بر سر فرستادن تسلیحات دوربرد به اوکراین و صدور مجوز برای استفاده از آنها علیه روسیه به توافق نرسیدند.

به نظر می‌رسد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «کی‌یر استارمر» نخست وزیر انگلیس تصمیم خود مبنی بر لغو محدودیت‌های تسلیحاتی اوکراین و اجازه به این کشور برای حمله به خاک روسیه را به تعویق انداخته‌اند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار