سخنگوی کرملین در واکنش به دومین تلاش برای سوءقصد علیه دونالد ترامپ گفت این نشان می‌دهد بازی کردن با آتش دارای تبعاتی است.

سخنگوی کرملین در واکنش به دومین تلاش برای سوءقصد علیه دونالد ترامپ گفت این که عامل این سوءقصد از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کرده، نشان می‌دهد بازی کردن با آتش دارای تبعاتی است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در یک نشست خبری امروز دوشنبه خود با پرسشی درباره سوءقصد جدید علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه در بعد از ظهر یکشنبه در حین بازی در باشگاه گلف بین‌المللی خود در وست پالم بیچ فلوریدا مواجه شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «تی‌آرتی»، سخنگوی کرملین گفت: «ما نیستیم که باید به این حادثه فکر کنیم. بلکه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هستند که باید به آن فکر کنند. بازی کردن با آتش تبعاتی دارد.»

این اظهار نظر پسکوف اشاره واضحی به پشتیبانی آمریکا از اوکراین در جنگ علیه روسیه داشت.

چند رسانه آمریکایی شامل سی‌ان‌ان، فاکس نیوز و نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های پلیس آمریکا مظنون این سوءقصد را «رایان وسلی روث»، ۵۸ ساله، اهل هاوایی معرفی کردند.

اطلاعات برگرفته از سه حسابی که به نام وسلی روث در رسانه‌های اجتماعی وجود دارند نشان می‌دهند که او حامی سرسخت اوکراین در جنگ با روسیه بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد در سال ۲۰۲۳ با روث برای یک مقاله درباره آمریکایی‌های که برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه داوطلب شده‌اند مصاحبه کرده بود.

روث به نیویورک تایمز فاش کرده بود به اوکراین سفر داشته و در سال ۲۰۲۲ چند ماه را در این کشور سپری کرده و همچنین تلاش داشته سربازان افغان که از دست طالبان فرار کرده بودند را برای جنگ در اوکراین استخدام کند.

این در حالی است که «اولکساندر شاهوری» یک مقام اداره هماهنگی نیرو‌های خارجی فرماندهی نیروی زمینی ارتش اوکراین مدعی شد رایان وسلی روث هرگز در ارتش اوکراین خدمت نداشته و با ارتش این کشور همکاری نکرده است.

شاهوری درباره تماس‌های روث در ۲ سال و نیم گذشته با بخش نیرو‌های خارجی ارتش اوکراین گفت که او در این تماس‌ها صرفا «ایده‌های مهملی» را مطرح کرده و گفت برنامه‌ها و ایده‌های او «هذیان‌گویی» بودند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصاویری را از حضور رایان وسلی روث در آوریل ۲۰۲۲ در تظاهراتی میدان استقلال شهر کی‌یف ۲ ماه بعد از شروع جنگ اوکراین و روسیه ضبط کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار