بلومبرگ از نداشتن قدرت کافی ارتش آمریکا برای رویارویی با مخالفان خود در آینده به ویژه روسیه و چین خبر داد.

آژانس آمریکایی بلومبرگ تایید کرد که ارتش آمریکا، علیرغم صرف یک تریلیون دلار در سال برای آن، هنوز از رقبای خود عقب است، زیرا وزارت دفاع آمریکا در تلاش برای مدرن سازی کشتی ها، زیردریایی‌ها و سلاح‌های هسته‌ای است، در حالی که روسیه و چین برای جنگ در حالت آماده باش هستند.

براساس گزارش المیادین، این آژانس خبری خاطرنشان کرد که روسیه در اوکراین به عنوان بخشی از یک مبارزه طولانی علیه غرب می‌جنگد و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، کشورش را در حالت آماده باش برای جنگ قرار می‌دهد. کره شمالی در حال بهبود زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی خود است و نفوذ ایران و متحدانش در محور مقاومت در خاورمیانه به‌ویژه خطوط دریایی در منطقه غیرقابل انکار است.

بلومبرگ همچنین اعلام کرد که پنتاگون در حال اجرای پروژه‌ای است که چندین سال طول می‌کشد و هدف آن مدرن‌سازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا، یا به عبارت واضح‌تر، اطمینان از داشتن سلاح‌های هسته‌ای و سیستم‌های پرتابی است که واقعا کار می‌کنند. اما به گفته بلومبرگ، سه جنبه این مدرن‌سازی، یعنی نیروی بمب‌افکن، موشک‌های زمینی و زیردریایی‌های موشک بالستیک، عقب‌مانده و بیش از بودجه هستند.

در این راستا، آژانس به این نتیجه رسید که آمریکا بسیار دشوار می‌تواند که از تخریب زرادخانه خود جلوگیری کند، آن هم در زمانی که ممکن است برای حفظ بازدارندگی در دنیایی که در آن نیرو‌های روسیه و چین پیشرفت کردند، به سلاح‌های هسته‌ای بیشتری نیاز دارد.

آنچه توسط بلومبرگ گزارش شد، در راستای هشدار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مورد عدم آمادگی ارتش آمریکا برای گسترش جهانی تسلیحات خودمختار با پشتیبانی هوش مصنوعی است. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار