شهردار منطقه ۶ شیراز اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رودخانه خشک در سطح منطقه در حال انجام است.

مسعود قادری گفت: متأسفانه برخی از شهروندان اقدام به ریختن زباله و نخاله در سطح معابر می‌کنند که باعث آب‌گرفتگی کانال‌ها می‌شود. البته علاوه بر ایجاد مشکلات آبگرفتگی، در فصل تابستان نیز باعث ایجاد بوی نامطبوع در بعضی از مسیل‌ها خواهد شد.

او افزود: طبق برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، به طور مداوم و منظم، در حال لایروبی کانال‌های عبور آب هستند تا با انجام اقدامات پیشگیرانه، از خطرات احتمالی ناشی از وقوع سیلاب و یا آبگرفتگی معابر جلوگیری کنند.

قادری با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای آمادگی در فصل بارندگی ادامه داد: برای جلوگیری از آب گرفتگی‌های احتمالی در زمان بارندگی بیش از ۲ هزار متر طول جدول و کانیوا برای هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه شش اجرا شده است و همچنین نصب ۲۰۰ عدد دال بتونی، نصب ۳۰ عدد دریچه بازدید چاه‌های جذبی، تعویض ۸۶ عدد دال شکسته و ساخت پل فلزی، تعمیر و ساخت دریچه منهول در سطح منطقه در حال انجام است.

شهردار منطقه ۶ شیراز اظهار کرد: در سال جاری، اصلاح و لوله‌گذاری جداول جمع‌آوری آب‌های سطحی اعم از لایه‌برداری مسیرها، زیر سازی، اصلاح، کف سازی و لبه‌گذاری، دیوارگذاری و اصلاح شیب برخی از جداول انجام شده است.

او تصریح کرد: کف‌برداری کانال‌های روباز و حذف نیزار‌ها و روان‌سازی مسیر‌های آب‌های سطحی، تسطیح مسیر دسترسی کانال‌ها، ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال‌ها، تسطیح و ایجاد مسیر دسترسی حاشیه رودخانه خشک و احداث کانال جهت هدایت سریع آب‌های سطحی در سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این خصوص است.

قادری با اشاره به لایروبی ۵ کیلومتر از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه ۶، ادامه داد: در راستای آمادگی در فصل بارندگی و همچنین روان‌سازی آب باران در بستر رودخانه خشک بیش از ۷۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام شده است.

او در پایان با اشاره به نقش شهروندان در کاهش خطرات اظهار کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا در ایجاد شهری پاک و ایمن شهرداری را یاری و از تخلیه ضایعات و پسماند‌ها در کانال‌ها و جداول خودداری کنند و مکان‌هایی که نیاز به لایروبی دارند را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اعلام کنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار