معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: با مراجعه به مراکز نفس، ۱۸۶ زوج لرستانی از سقط‌جنین خود منصرف شدند.

جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه ظهر دوشنبه با حضور معاونین دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مدیرکل بیمه سلامت لرستان و مدیران ستادی و کارشناسان عضو قرارگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

این جلسه با دستور کار پیگیری مصوبات جلسه قبل قرارگاه، پیگیری افزایش سنوات خدمت به میزان یک سال به‌ازای تولد هر فرزند پس از تولد سوم تا پنجم، پیگیری احداث مهدکودک برای ستاد دانشگاه، و پیگیری مصوبه بیست و دومین جلسه قرارگاه وزارت در خصوص تأمین خوابگاه متأهلی برگزار شد.

۲۱۱ نفر به مراکز «نفس» در لرستان مراجعه کردند

در ابتدای جلسه مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار مراکز نفس در استان تا پایان مردادماه سال جاری تعداد ۲۱۱ نفر به مراکز نفس مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۸۶ مورد از سقط منصرف شده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت ارائه گزارش‌ها به واحد‌های مختلف در خصوص اقدامات انجام شده حوزه جوانی جمعیت، عنوان کرد: همه واحد‌های مختلف لازم است مستند اقداماتی که در زمینه اجرای اهداف جوانی جمعیت انجام داده‌اند ارسال کنند تا بتوانیم در کارنامه جوانی جمعیت نمره کامل را کسب کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از انجام بازدید مشترک بیمه سلامت، معاونت بهداشت و معاونت درمان از مراکز درمان ناباروری خبر داد و تصریح کرد: این بازدید‌ها به‌منظور بررسی و رفع چالش‌های موجود در این مراکز انجام خواهد شد.

خوابگاه دانشجویی متأهلی دانشگاه به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

علی فرهادی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه، اظهار داشت: در راستای واریز تشویقی ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سال ۱۴۰۲، به کارکنان شرکتی دانشگاه پیگیری‌های لازم انجام شده و این مبلغ در قالب کارت هدیه به این افراد پرداخت می‌شود.

وی همچنین در خصوص احداث مهدکودک ستاد دانشگاه، گفت: دستورات لازم برای تأمین اعتبارات و بسترسازی احداث و رفع نواقص مهدکودک ستاد دانشگاه انجام شده و به‌زودی مشکلات آن رفع خواهد شد.

طهماسبی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه، اظهار داشت: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی هادیان زندگی بسته‌های اینترنت تهیه شده است.

وی افزود: همچنین لینک اختصاصی برای بارگذاری مطالب مربوط به ادغام طب ایرانی در سایت دانشگاه ایجاد خواهد شد تا دسترسی به مطالب این حوزه راحت شود.

مهناز مردانی معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه در خصوص احداث خوابگاه دانشجویی متأهلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: مراحل اداری اخذ مجوز احداث خوابگاه دانشجویی متأهلی، در مراحل پایانی قرار دارد و نقشه هوایی و مهندسی آن تهیه شده است.

وی افزود: مقرر شده تا پایان شهریورماه از زمین این پروژه به‌منظور صدور مجوز وام بازدید‌هایی صورت گیرد و بعد از آن کلنگ‌زنی شود.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.