استاد اهل‌سنت دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان الگوی وحدت‌آفرین امت‌های اسلامی با مشترکات فروان نمونه بارز وحدت و همدلی است.

علیرضا زاهدی  بیان کرد: جامعه جهانی مخصوصاً از قرون‌وسطا تا به اکنون سعی کردند در جوامعشان شخصیت رسول‌الله را وارونه جلوه دهند ایشان را مدام تخریب می‌کنند و بیشترین تلاششان را برای دین‌زدایی از جوامعشان انجام می‌دهند
 
 وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام هم به تزکیه امت و هم به تعلیم مردم پرداختند و روش امت‌سازی ایشان به این صورت بود که ابتدا رذائل اخلاقی را برمی‌شمردند و در کنار این هم به تعلیم به مردم می‌کردند و تلاش می‌نمودند همه رذائل را از مردم دور کنند و هم اخلاقیات را به مردم آموزش دهند.

 زاهدی تصریح کرد: دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند به وحدت و همگرایی است تا نقشه دشمنان اسلام و بخصوص اسرائیل غاصب که جنایاتش در غزه روح هر انسان آزاده‌ای در جهان را آزرده و مکدر ساخته نقش‌برآب شود.
 
 وی افزود: مردم فهیم سیستان و بلوچستان که می‌توانند به‌عنوان الگویی برای امت‌های اسلامی مطرح باشند فارغ از هر مذهب و قومیت و طایفه‌ای همواره در طول تاریخ به دلیل مشترکات فراوان دینی فرهنگی زبانی و طایفه‌ای الگوی موفقی از وحدت و همدلی رو به سراسر کشور ارائه نموده‌اند و به همین دلیل باوجود نزدیکی به مرز‌های ناامن و توطئه‌های فراوان هرگز دشمنان اسلام موفق به اختلاف و گسستن این ریسمان الهی نشده‌اند.
 
 استاد اهل‌سنت دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: مهم‌ترین شیوه وحدت بین مسلمانان وحدت اجتماعی و سیاسی است و برای اینکه تمدن اسلامی به وجود بیاید لازمه آن حفظ وحدت بین مسلمین است که می‌توانیم این امر را با حفظ وحدت محقق کنیم چرا که همه ما زیر پرچم اسلام قرار داریم.
 
 زاهدی ادامه داد: بدون شک دین مبین اسلام درخت تنومندی است که به‌عنوان ستون و پایه و عامل وحدت و دارای ریشه‌های قوی و محکم و شاخه‌های تنومندی، چون فرق و مذاهب مختلف است که در ایران عزیز ما رسمیت دارند همان‌گونه که اختلاف اندکی در زمینه میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشأن (ص) وجود داشت و با درایت امامین انقلاب به هفته وحدت تبدیل شد و مایه خیروبرکت گردید و به نمادی برای مردم استان تبدیل شد.

برچسب ها: هفته وحدت ، اهل سنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار