مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امسال جذب چهار هزار و ۷۱۰ نفر از طریق آزمون استخدامی آموزگاری، دبیری، فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و هنرآموزی برای کسری معلم در آموزش و پرورش این استان انجام شده است.

حسن بروشکی در جمع نومعلمان زاهدانی با اشاره به جایگاه رفیع دانش و معرفت در دین مبین اسلام اظهار کرد: معلمی شأن و منزلت بالایی دارد و نومعلمان باید بدانند که رسالت معلمی بسیار مهم است خوشبختانه امسال برای اولین بار در استان کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تصویرگر و نشان دهنده آینده هر کشوری است، افزود: همه مسوولان فردای کشور، امروز در حال پرورش و تحصیل در مدارس هستند و این موضوع به خوبی اهمیت حوزه آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه معلمان امروز در حال آموزش و پرورش مقدمه‌سازان ظهور هستند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که همه باید برای رونق و ارتقای آن بکوشند و در این راستا باید تلاش کنیم تا آینده کشور به شکل شایسته‌ای ساخته شود.

وی گفت: امروز معلمانی انتخاب شده‌اند که جزو بهترین افراد حاضر در آموزش و پرورش هستند و با رعایت اصل شایسته سالاری گزینش شده‌اند.

بروشکی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و تاثیرگذاری معلمان، ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «معلمان معمار هویت و آینده کشور هستند» معلمان به اندازه‌ای تاثیرگذارند که اگر از مراجع تقلید نیز سوال بپرسید، می‌گویند من هم پرورده معلم هستم و این عین کلام رهبر معظم انقلاب است و بنابراین باید در انتخاب‌مان دقت زیادی داشتیم.

وی افزود: استخفاف و تحقیر معلمان کار ناپسندی است؛ امروز به عنوان یک معلم خود را متعهد می دانیم و باید با جدیت به دنبال پرورش استعدادهای کودکان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان معلمان را افسران جنگ ترکیبی امروز خواند و گفت: دشمن در حال تلاش است که به مدارس رخنه کند و در این راستا باید توجه کرد برای موفقیت در این جنگ حساسیت در انتخاب معلمان بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش بخش اعظمی از دولت را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاه و ارگان متفاوتی است و باید به آن متفاوت نیز نگاه کرد؛ در آموزش‌وپرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود.

بروشکی به سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: در سند تحول بنیادین تاکید شده که باید دانش‌آموزان را حقیقت‌طلب و میهن‌دوست‌ بار آورد، چون دشمن از بیداری ما می‌ترسد؛ آن‌ها تعجب می‌کنند که ما در مدارس شوراهای دانش‌آموزی داریم و بچه‌های ما در فضای مدارس مشارکت‌پذیری را تمرین می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار