فعالیت آموزشی ۴۲ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در استان از امروز شنبه ۱۵ آبان‌ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت آموزشی ۴۲ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در استان از روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری آغاز شد.

او با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی تدریجی مدارس افزود: با بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاس‌های درس، دانش‌آموزان به صورت گروه‌بندی زوج و فرد در مدارس حاضر می‌شوند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی به ادامه‌دار بودن آموزش در شکبه شاد برای همه دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اجرای کامل مراحل بازگشایی منوط به ادامه وضعیت عادی از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ است و در صورت آغاز موج ششم همه‌گیری کرونا، تصمیم‌گیری در خصوص کم و کیف بازگشایی دوباره از سوی ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

او ادامه داد: از ابتدای طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون بیش از ۷۲ درصد دانش‌آموزان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

قائدامینی با اشاره به اینکه مدارس متوسطه اول نیز از آذر بازگشایی می‌شوند، گفت: هم‌اکنون تمام کلاس‌های درس هنرستان‌ها و کار دانش نیز به صورت حضوری آغاز شده است.

او به ابلاغ دستورالعمل معروف به طرح «صفر شش» از سوی ستاد ملی کرونا، برای بازگشایی مدارس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای دانش‌آموزان، معلمان و والدین اشاره کرد و افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس، استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان و معلمان، تامین فضای مناسب چهار مترمربع برای هر دانش‌آموز و جلوگیری از حضور دانش‌آموزان به صورت دسته جمعی، رعایت بهداشت فردی، گندزدایی سطوح مشترک شامل سرویس‌های بهداشتی و دستگیره درب‌های در کلاس و اجرای برنامه ورزش و نرمش نیز به‌صورت انفرادی، باید در مدارس رعایت شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار