رئیس‌جمهور مالی در اظهاراتی تاکید کرد که اوکراین در منطقه ساحل آفریقا به‌طور آشکار از تروریسم حمایت می‌کند.

آسیمی گویتا، رئیس‌جمهور موقت جمهوری مالی و رئیس فعلی کنفدراسیون ایالت‌های ساحل آفریقا اظهار داشت که مالی، بورکینافاسو و نیجر در نتیجه حمایت آشکار اوکراین از تروریسم در این منطقه با چالش‌های بزرگی روبرو هستند.

براساس گزارش اسپوتنیک، گویتا در سخنرانی خطاب به مردمان ائتلاف ساحل به مناسبت اولین سالگرد امضای منشور تأسیس این بلوک گفت: نیرو‌های مسلح ما در مواجهه با حمایت کشور‌های ثالثی مانند اوکراین که آشکارا تصمیم گرفتند در منطقه ساحل با تروریسم کنار بیایند، با چالش‌های بزرگی روبرو هستند.

او افزود: مالی، نیجر و بورکینافاسو بر تمایل خود برای تقویت روابط بین خود تاکید می‌کنند تا منطقه ساحل به پناهگاه امنیت و صلح تبدیل شود. 

گویتا ادامه داد که کشور‌های عضو همکاری‌های خود را گسترش خواهند داد. او از مردم منطقه خواست تا از این ابتکارات برای تضمین موفقیت این پروژه تاریخی حمایت کنند. رئیس جمهور مالی همچنین از راه اندازی گذرنامه بیومتریک برای کنفدراسیون ایالت‌های ساحل در روز‌های آینده و همچنین پروژه‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی خبر داد.

در ۶ ژوئیه، در نیامی، پایتخت نیجر، روسای جمهور مالی، نیجر و بورکینافاسو منشور تأسیس کنفدراسیون کشور‌های ساحل را امضا کردند. در بیانیه پایانی نشست سران کشور‌های ائتلاف ساحل در نیامی آمده است که سران سه کشور با ایجاد بانک سرمایه گذاری در میان اعضا موافقت کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار