معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پرداخت مطالبات گندم‌کاران این استان تا پایان شهریورماه خبر داد.

جهانبخش دولتشاه  اظهار داشت: استان لرستان مجموعه‌ای از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه کشاورزی است.

رتبه هفتم لرستان در تولید گندم کشور

وی با بیان اینکه تنوع اقلیمی و اکولوژیکی لرستان این ظرفیت را برای ما فراهم کرده که از تولیدات متنوعی در زمینه کشاورزی، زراعی و باغی داشته باشیم، عنوان کرد: لرستان حدود ۷۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و میزان تولیدات زراعی و باغی این استان نیز حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از این میزان حدود ۳۲۰ هزار تن میزان تولیدات باغی و حدود دو میلیون و ۱۸۰ هزار تن نیز میزان تولیدات زراعی استان است، افزود: امسال میزان خرید تضمینی گندم در لرستان به بیش از ۵۳۶ هزار تن تا کنون بوده است.

دولتشاه، بیان داشت: این عدد در سال گذشته کمتر از ۵۰۳ هزار تن بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال بیش از شش هزار و ۴۰۰ تن تولید کلزا را در استان داشته‌ایم، ادامه داد: این عدد در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان رتبه این استان در تولید گندم در کشور را هفتم عنوان کرد و گفت: همچنین رتبه لرستان در تولید محصول کلزا در کشور بین ۱۰ تا ۱۴ است.

دولتشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار رکورد تولید بذر اصلاح شده در استان را شکستیم، تصریح کرد: در این راستا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن میزان تولید گندم بذر اصلاح شده استان طی امسال بوده است.

وی افزود: این عدد در سال گذشته حدود ۲۰ هزار و ۶۵۰ تن و سال ما قبل از آن نیز حدود ۱۸ هزار تن بوده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کل کمباین‌های برداشت محصول استان حدود ۴۲۰ دستگاه است و این عدد جوابگوی میزان تولید استان نیست، ادامه داد: این در حالی است که حدود هزار دستگاه کمباین مهاجر و از استان‌های دیگر برای برداشت محصولات طی امسال داشته‌ایم.

دولتشاه با اشاره به پرداخت کامل مطالبات کاملیناکاران لرستان، افزود: همچنین کل مبلغ خرید گندم تحویلی ما تا کنون طی امسال ۹ هزار میلیارد تومان بوده که تا کنون ۵.۲ هزار میلیارد تومان آن پرداخت و ۳.۸ هزار میلیارد تومان دیگر آن باقی‌مانده است.

وی بیان داشت: مقرر شده که کشاورزان گندم‌کاری که تا پایان تیرماه گندم خود را تحویل داده‌اند، همه مطالباتشان را در پایان شهریورماه دریافت کنند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تأکید کرد: همچنین حدود ۶۰ درصد از مطالبات کلزا کاران استان پرداخت شده و ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.