بخشدار الموت غربی از حفر چاه در حاشیه شاهرود برای رفع مشکل تنش آبی در برخی روستا‌های این بخش خبر داد.

 زرآبادی پور بخشدار الموت غربی در گفتگوی تلفنی با برنامه روی خط باشید گفت: در یک ماه گذشته پیگیر حفر چاه در حاشیه شاهرود بودیم که تعارضاتی در این زمینه وجود داشت، اما بعد از پیگیری مشکلات، این چاه حفر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روستای تاج دره تحت پوشش آب و فاضلاب نیست، افزود: این روستا از تنش آبی رنج می‌برد و دلیل آن هم چشمه‌ی بالا دست روستا است که به شدت دبی خروجی آب آن کاهش پیدا کرده است.

زرآبادی پور گفت: در حال حاضر با تانکر به این روستا آبرسانی می‌شود، اما این مشکل پیگیری می‌شود.

بخشدار الموت غربی اضافه کرد: احداث مجتمع‌های آبی در محل منابع آبی بخش از جمله چشمه سار‌های خارود و نینه رود و وگل که آب‌های خروجی مطلوبی دارند، پیگیری می‌شود.

وی گفت: در این بخش منابع آبی خوبی وجود دارد، اما مشکل فرهنگ و مدیریت مصرف اهالی است.

زرآبادی پور با اشاره به وضعیت نامطلوب راه در این بخش هم گفت: ۵۰ راه روستایی این بخش خاکی است.

بخشدار الموت غربی افزود: رزجرد کم برخوردار‌ترین دهستان بخش الموت غربی است و پیگیری کردیم حداقل یک مسیر از مرکز این دهستان به مسیر بخش آسفالت شود.

وی اضافه کرد: امسال در بخش الموت غربی ۴۸۱ تن لکه گیری و چاله پر کنی در مسیر‌های روستایی انجام شده است.

زرآبادی پور افزود: در حدود ۳ کیلومتر از مسیر اصلی کاماسار، یک کیلومتر از مسیر روستای روح آباد تعریض و روکش آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین روکش و آسفالت مسیر باراجین به بهرام آباد به طول یک و نیم کیلومتر و راه روستایی کامان حدود ۸۰۰ متر انجام شده است.

زر آبادی پور در ادامه با اشاره به اینکه این بخش محصولات کشاورزی زیادی دارد، گفت: الموت غربی در تولید زغال اخته رتبه اول کشور و در تولید گیلاس، گردو و سایر محصولات ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در این منطقه نیاز به احداث صنایع تکمیلی و توانمند سازی مردم است و به دنبال آن هستیم تا اهالی الموت غربی محصولات را به صورت خام عرضه نکنند و در قالب صنایع تبدیلی انجام دهند.

زر آبادی پور افزود: بخش الموت غربی وبخش‌های کوهستانی استان بخش‌های خاصی هستند و به واسطه اقلیمی که داریم که نیاز به تجمیع زمین‌ها و امکان اجرای کشاورزی مکانیزه است.

بخشدار الموت غربی با اشاره به اینکه در حوزه تولید برنج در حاشیه شاهرود از تجهیزات به روز استفاده می‌شود، گفت: در تولید محصولات باغی و کوهستانی مشکل داریم و و باید این کار در دستور کار جهادکشاورزی قراربگیرد تا از کشاورزی مکانیزه هم استفاده کنند.

وی اضافه کرد: طرح مسیر قزوین - رازمیان - رحیم آباد ارائه شده و در حدود ۱۰ سال است که در حال بررسی است و عملیات خاکبرداری قسمت‌های ابتدایی مسیر انجام شده است.

به گفته زرآبادی پور، به دلیل محدودیت منابع مالی وموضوعات زیست محیطی وعملیات اجرایی متوقف است و پیگیر موضوع هستیم.

وی افزود: راه محور توسعه است اگر این مسیر احداث شود خود به خود باعث پیشرفت این منطقه خواهد شد و همچنین حتی مردم گیلان هم از این مسیر بهره‌مند خواهند شد ودسترسی مردم گیلان هم به پایتخت راحت‌تر خواهد شد.

بخشدار الموت غربی گفت: به لحاظ پدافند غیرعامل جایگزین خوبی برای اتوبان قزوین رشت خواهد بود و این مسیر به بهره برداری برسد مشکلات زیادی حل خواهد شد.

برچسب ها: تنش آبی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار