مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند باید توسعه یابد و شرایط مطابق میل مردم باشد.

هاشمی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بازدید مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور از بیمارستان شهید رحیمی بیرجند گفت: بیمارستان شهید رحیمی بر اساس آخرین مصوبه تبدیل به مرکز پلی کلینیک شده، اما در تلاشیم تا این مرکز به حالت بیمارستان بازگردد.

او افزود: با پیگیری‌های استان مقرر شد با ملکی شدن بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند حق و حقوق معوقه یک ساله کارکنان بیمارستان پرداخت شود و از این پس کارکنان با قرارداد‌های شبه رسمی با این بیمارستان همکاری می‌کنند و تجهیزات این بیمارستان فعال خواهد شد.

به گفته هاشمی همچنین ظرفیت تخت از ۹۶ به ۱۴۰ تخت فعال می‌رسد و برای آن، تشکیلات از جمله نیروی جدید جذب شده تعریف کرده ایم تا بتواند با تجهیزات خوب و فضای فیزیکی مناسب به مردم خدمات ارائه داده شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به ادغام بیمارستان شهید رحیمی بیرجند با بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) تصریح کرد: به دلیل نبود متخصص در بیمارستان حضرت ابوالفضل، ضریب اشغال این بیمارستان در سال‌های اخیر کاهش یافته که مشکلات آن باید رفع شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها به دنبال جذب پزشک هستیم.

هاشمی عنوان کرد: بیمارستان حضرت ابوالفضل نیاز به گسترش و افزایش تخت دارد و از آنجایی که جمعیت کارگری ما به ویژه در بخش معادن رو به افزایش است نیاز به بیمارستان دیگر در آینده احساس خواهد شد.

ناقوسی مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور هم گفت: با توجه به مشکلات هر دو بیمارستان از جمله فضای نامناسب و غیراستاندارد کانکسی بیمارستان شهید رحیمی و نبود متخصص در بیمارستان حضرت ابوالفضل تصمیم گرفته شد به درخواست و پیگیری مقامات استان و رئیس جمهور شهید، بیمارستان حضرت ابوالفضل بیرجند از هیئت مدیره‌ای به ملکی تبدیل شود.

او با بیان اینکه پیگیری می‌کنیم شرایط مطابق خواسته مردم پیش برود، افزود: هم اکنون ۵۱ درصد بیمه شدگان استان، متعلق به تأمین اجتماعی هستند و طبیعتاً باید ۵۱ درصد بیمارستان‌های استان را این نهاد خدمات دهی کند و این حق مردم است که از وضعیت درمانی شایسته برخوردار باشند و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در این سطح نیست.

ناقوسی از مسئولان استان خواست با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بیمارستان حضرت ابوالفضل و جذب پزشکان متخصص، ظرفیت بستری این بیمارستان را از ۴۲ درصد به ۸۵ درصد برسانند تا با تحقق این شرایط، در گام بعدی استاندارد سازی و توسعه را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار