نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تعطیل شدن بیمارستان شهید رحیمی بیرجند را اجحافی در حق مردم به خصوص کارگران دانست.

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه با ملکی شدن بیمارستان میلاد بیرجند موافقیم و این اقدام را کار درستی می‌دانیم گفت:، اما با ملکی شدن بیمارستان میلاد بیرجند شاهد تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند هستیم.

او افزود: تعطیل شدن بیمارستان شهید رحیمی اجحاف در حق مردم استان به ویژه کارگران است. 

نخعی تصریح کرد: موضوع تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند و ملکی شدن بیمارستان میلاد با مجمع نمایندگان استان در مجلس در میان گذاشته نشد و وقتی که این اقدام عملی شد از طریق مردم متوجه این موضوع شدیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از مطلع شدن از این اقدام ۴ نماینده استان در مجلس نامه مخالفت خود را تنظیم کردند و وزیر بهداشت را مطلع این موضوع کردند بیان کرد: به دنبال این پیگیری مقرر شد که وزیر بهداشت تماسی با رئیس سازمان تأمین اجتماعی در کشور داشته باشند و خواستار توقف تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند شوند.

او گفت: استاندار نیز نامه‌ای در این مورد ارسال کرد که می‌طلبد بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند. 

نخعی با اشاره به اینکه سرنوشت بیمارستان شهید رحیمی نباید بازیچه بازی با کلمات شود ادامه داد: این بیمارستان تغییر کاربری نشده و در نهایت تعطیل می‌شود؛ در صورتی که بیمارستان میلاد به تنهایی پاسخگوی نیاز درمانی استان نخواهد بود و به چالشی برای استان تبدیل می‌شود.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: مجمع نمایندگان پای کارند وهمه تلاش خود را برای بیمارستان شهید رحیمی بیرجند انجام می‌دهند و از دیگر مسئولان نیز می‌خواهیم برای این موضوع اقدامی انجام دهند. 

سبحانی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۱ تحصن همکاران بیمارستان میلاد بیرجند را داشتیم که مشکل نقدینگی و تعطیلی بخش‌هایی از بیمارستان و کمبود دارو و عدم جذابیت کار برای پزشکان را داشت؛ به همین دلیل پیگیری‌هایی را برای ملکی شدن این بیمارستان انجام دادیم. 

او افزود: با تلاش‌های ویژه و پیگیری‌ها از سمت استاندار توانستیم موافقت نامه ملکی شدن بیمارستان میلاد بیرجند را بگیریم که با این اقدام، ۹۶ تخت فعال این بیمارستان به ۱۴۰ تخت افزایش پیدا می‌کند. 

سبحانی با اشاره به اینکه در مصوبه قبلی آمده که بیمارستان شهید رحیمی بیرجند تغییر کاربری داده و به صورت پلی کلینیک مورد استفاده قرار گیرد و ظرفیت آن به بیمارستان میلاد انتقال پیدا کند عنوان کرد: هم اکنون از نظر مالی امکان ادامه فعالیت بیمارستان شهید رحیمی با همان روند قبلی وجود ندارد به همین دلیل تغییر ساختار اجرایی آن از یک تیر امسال اعلام و به دنبال ملکی شدن بیمارستان میلاد ۳۰۰ همکار به مجموعه همکاران ما اضافه شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: ضریب اشتغال تخت در بیمارستان میلاد ۳۵ درصد است و نگرانی بابت معطلی یا عدم پذیرش بیمارانی که از بیمارستان شهید رحیمی ارجاع داده می‌شوند وجود ندارد.

او گفت: البته با تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی موافق نیستیم، اما طبق صحبت‌هایی که شده امکان ادامه فعالیت آن به صورت بیمارستان وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار