دادگاه قانون اساسی الجزایر «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور کنونی این کشور را با بیش از ۸۴ درصد آرا، برنده انتخابات ریاست جمهوری اخیر اعلام کرد.

دادگاه قانون اساسی الجزایر با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، عبدالمجید تبون را برای یک دوره دیگر رئیس جمهور این کشور اعلام کرد.

«عمر بلحاج» رئیس دادگاه قانون اساسی الجزایر در این باره گفت: عبدالمجید تبون با کسب ۷ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۲۹۱ رأی توانست ۸۴.۳ درصد آرای رأی دهندگان را کسب کند. پس از وی «عبدالعالی حسانی شریف» ۹.۵۶ درصد آرا و «یوسف اوشیش علی» ۶.۱۴ درصد آرا را به دست آوردند.

عمر بلحاج با اعلام اینکه درصد مشارکت در این انتخابات ۴۶.۱ درصد بوده است، تاکید کرد بیانیه کنونی در روزنامه رسمی آن کشور به چاپ خواهد رسید.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شنبه هفدهم شهریور در این کشور برگزار شد و روز یکشنبه ۱۸ شهریور کمیته ملی انتخابات این کشور اعلام کرد که تبون با کسب ۹۴.۶۵ درصد آراء انتخاباتی، پیروز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شده است.

این کمیته افزود: در نتیجه شمارش آراء در داخل و خارج از کشور، ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۹۶ رأی مأخوذه برای سه نامزد انتخابات به ثبت رسیده است.

کمیته ملی انتخابات الجزایر همچنین شرایط برگزاری مبارزات انتخاباتی در فضایی آرام و مسالمت‌آمیز را ستود و افزود: از مشارکت گسترده شهروندان در این انتخابات، عمیقا خرسند هستیم.

دوشنبه ۱۹ شهریور ماه، حسانی شریف عبدالعالی و یوسف اوشیش دو نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای نتایج این انتخابات را زیر سؤال بردند و اعلام کردند که نتایج اعلام شده از سوی رئیس کمیسیون انتخابات مبهم و مغایر با سوابق شمارش آرا است.

این دو نامزد شکست خورده همچنین نبود نرخ مشارکت برای هر نامزد در کنار عدم ارائه اطلاعات اولیه در فرآیند انتخابات را مشکوک خواندند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر ساعت هشت صبح روز شنبه ۱۷ شهریور ماه به وقت محلی آغاز و در‌های مراکز رای گیری بر روی واجدان شرایط در این کشور گشوده شد. مردم این کشور با حضور در پای صندوق‌های رأی به سه نامزد «عبدالمجید تبون» رئیس جمهوری فعلی به صورت مستقل و «عبدالعالی حسانی شریف» از حزب «جامعه برای صلح» و «یوسف اوشیش» از حزب «سوسیالیست» الجزایر رأی دادند.

برچسب ها: الجزایر ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار