مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان سواحل مَکُران را گنجینه عظیم برای سرمایه گذاری در زمینه ارتقا زنجیره ارزش شیلات و آبزی پروری دانست.

بتول دانش شهرکی در حاشیه بازدید از سواحل مَکُران محدوده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سواحل مَکُران محدوده این استان گنجینه‌ای عظیم برای سرمایه گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری است و پیشروی در بخش پرورش ماهی در قفس نشان دهنده ظرفیت منطقه در این زمینه است.

وی افزود: طرح پرورش ماهی در قفس رودیک با سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در اسکله رودیک شهرستان دشتیاری با ظرفیت پرورش یک‌هزار و ۵۰ تن ماهی در هر دوره در حال اجراست.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از شاخص‌های این مجتمع ساخت و به آب اندازی قفس پرورش ماهی ۱۲۵ تنی به قطر ۲۵ متر است و با توجه به شرایط منطقه مدت زمان به وزن رسیدن ماهی نسبت به بقیه سواحل و خلیج فارس ۲ ماه زودتر است.

وی عنوان کرد: با توجه به حمایت‌های صورت پذیرفته و تکمیل منابع مالی از طریق پرداخت تسهیلات و تامین زیرساخت و بر اساس زمانبندی و اعلام سرمایه گذار، این طرح تا پایان مهرماه سالجاری به صورت کامل آماده بهره برداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار