رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:عملیات نظارت،پایش و کنترل بر مزارع آبزی پروری نهبندان در حال انجام است.

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:عملیات نظارت،پایش و کنترل بر مزارع آبزی پروری شهرستان نهبندان به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان در حال انجام است.

وی افزود:به‌ منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آبزیان و براساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور،بازدید،نمونه‌گیری،پایش و مراقبت از واحدهای پرورش آبزیان به صورت تصادفی در طول سال انجام می‌گیرد.

راه انجام گفت:25 باب استخر پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان نهبندان فعالیت دارند که از این تعداد استخر پرورش ماهیان گرمابی، 75 تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود:کارشناسان این شبکه با انجام 13 مورد بازدید از مراکز پرورش ماهیان گرمابی و همچنین نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی بر روند پرورش بهداشتی و بررسی احتمالی بیماری های آبزیان در واحدهای آبزی پروری شهرستان نظارت داشته‌ اند.

وی با بیان اینکه پرورش دهندگان ماهی باید استخرهای پرورش ماهی را براساس اصول صحیح آماده سازی کنند،گفت:خشک کردن کف استخر، هواگیری،آهک پاشی،شخم زدن استخرهای خاکی گرمابی،کاشت گیاه و آب گیری مقدماتی همراه با کود دهی پایه از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

راه انجام در پایان به مصرف کنندگان ماهی هشدار داد که ماهی مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و خاطر نشان کرد: مصرف برخی از داروهای غیرمجاز نظیر مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با صاحبان مزارع برخورد قانونی به عمل خواهد آمد .

انتهای پیام/غ

نظارت بر مزارع آبزی پروری نهبندان در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.