یک کارگردان گفت: تئاتر مثال بارز بند‌بازی است و اگر کسی که به آن ورود می‌کند حرفه‌ای نباشد در دام سقوط گرفتار خواهد شد.

نمایش «هفت سین سال ۶۳» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی کیانوش احمدی و تهیه کنندگی محمد کاظم‌تبار در تماشاخانه سنگلج درحال اجرا است.

این نمایش تئاتری به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی کیانوش احمدی، برگزیده جشنواره سراسری ایثار ۱۴۰۲ در گرگان بود که جوایز کارگردانی اول، بازیگری اول مرد سیامک زین‌الدینی، بازیگری دوم اصغر شیرزاد، برگزیده موسیقی علی خاتمی، برگزیده طراحی پوستر و بروشور مهدی اسدی‌تبار، تقدیر نمایشنامه نویسی علی‌میرزا عمادی، برگزیده طراحی صحنه را کسب کرد. 

همچنین این نمایش برگزیده جشنواره استانی تهران سال ۹۸، کارگردانی اول، نمایشنامه برگزیده بخش منتقدین و دوم داوری، بازیگری اول اصغر شیرزاد، پوستر برگزیده، موسیقی برگزیده و در جشنواره سراسری سودای عشق دو جایزه بازیگری سوم سیامک زین‌الدینی و موسیقی انتخاب شد.

در خلاصه نمایش «هفت سین سال ۶۳» آمده است: در موقعیتی کمدی با لحظاتی تراژیک، پلی باید توسط سه نفر تخریب شود چرا که اگر دشمن ادوات جنگی خود را از پل عبور دهند منطقه سقوط می‌کند.

کیانوش احمدی کارگردان نمایش  «هفت سین سال۶۳»  درباره این تئاتر بیان کرد: موضوعیت نمایش «هفت سین سال۶۳» در باب  تقابل سه صفت انسانی یعنی احساس ، تجربه و منطق در یک موقعیت جنگی است. دلیل انتخاب اسم نمایشنامه به عنوان «هفت سین سال۶۳» چیدمان سین بر مبنای ادوات جنگی است.

وی ادامه داد: پروسه اجرایی این اثر از سال ۹۷ بود. من این نمایش را بعد از تغییر چندین بازیگر و همراهی و همدلی بازیگران انتخاب شده، نزدیک به ۷ سال در چندین جشنواره روی صحنه بردم، این نمایش چندین بار برگزیده شد و  به  اجرا در تماشاخانه سنگلج رسیدیم. یکی از مولفه‌هایی که من را ترغیب کرد تا اجرای این نمایش را ادامه دهم،  داشتن گروه همراه و همدل بود. تمام تلاشم بر این بود تا نگذارم گروهی که دارم بعد از کار، بیکار بمانند چرا که همزمان با پروسه اجرایی یک اثر، همزمان یک اثر دیگر در دست  تولید قرار می‌گیرد  و این امر میسر نمی‌شود مگر با گروه همراه و همدل . 

وی افزود: تماشاخانه سنگلج برای من و گروهم خیلی تقدس دارد چراکه روی این صحنه روزگاری بزرگان تئاتر این مملکت درخشیدند و ما نیز تمام تلاشمان را خواهیم کرد که اجرای درخور و شایسته‌ای را به مردم ارائه دهیم. معتقدم تماشاخانه سنگلج استاندارد صندلی و ظرفیت تماشاچی بالا را دارد و  از لحاظ نور و موسیقی‌ نیز استاندارد‌های لازمه را دارد. همچنین معتقدم همیشه از دل این تماشاخانه مدیران درخور و لایقی به تئاتر مملکت معرفی شده‌اند بماند که تمامی عوامل و دست‌اندرکاران‌ این سالن همراه و همیار گروه‌های اجرایی هستند.

 احمدی بیان کرد: به وضعیت تئاتر می‌شود نگاه خوشبینانه داشت از این جهت که گاهی نسل جوان شگفتی ساز می‌شوند اما هستند کسانی که در این هنر مقدس نگاه کاسبکارانه دارند و این روزها خبرهایشان سرتیتر دنیای مجازی می‌شود و همین نیز برای آنها یک نوع تبلیغ شده است. تئاتر مثال بارز بند‌بازی است که اگر حرفه‌ای نباشد در دام سقوط گرفتار خواهد شد. لذا توصیه من به تمام دوستانی که می‌خواهند به این عرصه ورود کنند این است که به این حوزه ورود نکنند یا اگر ورود کردند هیچوقت انتظار تحول زندگی به لحاظ مادی از این راه  را نداشته باشند چرا که گذران زندگی در این کار سخت است.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار