شهردار ارومیه گفت: همزمان با آغاز برداشت انگور در آذربایجان غربی هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می شود.

شهردار ارومیه در گفتگو با خبرنگاران  از برگزاری هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه خبر داد و گفت: شهرداری ارومیه همه ساله برای معرفی انگور تولیدی و محصولات به دست آمده از انگور نظیر دوشاب، کشمش، سرکه و حلوا، اقدام به برگزاری جشنواره‌ای با عنوان جشنواره انگور در ارومیه می‌کند.

حسین مهدی زاده ادامه داد: امسال نیز طبق روال سالیان گذشته دهکده ساحلی چی چست ارومیه از روز سه شنبه ۲۷ شهریور الی ۲ مهر میزبان هفتمین جشنواره انگور است.

وی هدف از برگزاری جشنواره انگور را معرفی سنت‌های قدیمی و محصول تولیدی انگور آذربایجان غربی، احیای سنت‌های قدیمی پخت دوشاب عنوان کرد و‌ گفت: برای اولین بار در این جشنواره مراحل سنتی چیدن انگور توسط گروه سنتی انگور چینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه، امسال در این جشنواره ظرفیت‌های تولید، فرآوری و صنایع تبدیلی انگور در ارومیه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد گفت: محل‌های تهیه دوشاب، مراحل زراعت و باغبانی در روستا‌های آذربایجان غربی، زندگی عشایری، تهیه آش و نان سنتی و غرفه‌های مراکز ارائه خدمات گردشگری و مسافرتی و برگزاری جنگ‌های شادی با حضور هنرمندان معروف استانی و کشوری از جمله بخش‌های این جشنواره به شمار می‌روند. 

وی با اشاره به افزود: همچنین خدمات حمل و نقل شهروندان به دهکده ساحلی چی چست توسط ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در زمان برگزاری جشنواره رایگان است.

مهدیزاده تصریح کرد: همچنین غرفه‌هایی جهت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از جمله انگور تولیدی ارومیه در این جشنواره در نظر گرفته شده است که کشاورزان می‌توانند محصولات تولیدی خود را بدون واسطه در این غرفه‌ها بفروش برسانند.

وی خاطر نشان کرد: امسال جهاد کشاورزی و دانشگاه ارومیه در این جشنواره شرکت کرده اند و مراحل کاشت و داشت و برداشت محصول را بصورت علمی به آگاهی شهروندان خواهند رساند و همچنین غرفه‌هایی جهت عرضه نهال انگور در اختیار نهالستان دار‌ها قرار گرفته است.

شهردار ارومیه تصریح کرد: با توجه به همزمانی برگزاری جشنواره با هفته وحدت و میلاد گرامی پیامبر اعظم مراسم نورافشانی به همراه اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های شاد و‌مفرح و تئانر خیابانی و برنامه‌های مختص کودکان با حضور مجری کشوری در این جشنواره اجرا می‌شود.

مهدیزاده گفت: همچنین، گروه ۱۵ نفره انگور چینی از شهر قوشچی با لباس‌های محلی نیز در این جشنواره شرکت کرده و به اجرای مراسم سنتی انگور چینی و موسیقی سنتی خواهند پرداخت.

مهدیزاده با بیان اینکه، در طول برگزاری جشنواره غرفه‌هایی برای استقرار مناطق پنجگانه شهرداری ارومیه در نظر گرفته شده است گفت:معاونت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری ارومیه با استقرار در این غرفه‌ها به ارائه خدمات به شهروندان خواهند پرداخت و عملکرد خود را به نمایش خواهند گذاشت.

به گفته شهردار ارومیه در طول ایام برگزاری جشنواره پارکینگ دهکده ساحلی چی چست با ظرفیت پارک ۳۰۰۰ خودرو به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

دهکده ساحلی ارومیه محل برگزاری جشنواره انگوراز ۲۷شهریور تا دوم مهر ماه روزانه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ میزبان شهروندان ارومیه‌ای، گردشگران و بازدیدکنندگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.