بنابر اعلام وزیر دفاع آلمان، دو ناو نیروی دریایی این کشور با وجود اعتراض جمهوری خلق چین از تنگه تایوان عبور خواهند کرد.

دو ناو نیروی دریایی آلمان با وجود اعتراض جمهوری خلق چین از تنگه تایوان عبور خواهند کرد. این را بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد.

وزیر دفاع آلمان گفت که آلمان همواره از این موضع دفاع کرده است که آب‌های بین المللی، آب‌های بین المللی هستند.

پیستوریوس تاکید کرد: تنگه تایوان کوتاه‌ترین مسیر است، با توجه به شرایط آب و هوایی، این مسیر امن‌ترین مسیر در آب‌های بین المللی هستند، بنابراین از آن عبور خواهیم کرد.

همانطور که مجله اشپیگل اشاره کرده است، در حال حاضر ناو آلمانی بادن-وورتمبرگ و کشتی پشتیبانی رزمی فرانکفورت آم ماین در حال حرکت به سمت تنگه هستند. این کشتی‌ها از کره جنوبی به سمت جاکارتا پایتخت اندونزی در حرکت هستند.

نیرو‌های مسلح تایوان گزارش دادند که در ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴، یک ناوچه کانادایی از شمال به جنوب از تنگه تایوان عبور کرد. خاطرنشان می‌شود که عبور این کشتی جنگی به طور کامل توسط ارتش تایوان کنترل می‌شد و وضعیت نه تنها در آب، بلکه در هوا نیز رصد می‌شد.

در آوریل ۲۰۲۲، شی یی، نماینده رسمی منطقه شرق فرماندهی رزمی ارتش آزادیبخش خلق (PLA) پس از عبور یک ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان اعتراض کرد. به گفته وی، این اولین بار نیست که ایالات متحده مرتکب چنین اقدامات تحریک آمیزی می‌شود و سیگنال‌های اشتباهی را به نیرو‌های مدافع «استقلال تایوان» ارسال می‌کند.

مترجم: پورکند

برچسب ها: تنگه تایوان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار