نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای ادامه ساخت پل نیمه تمام روستای حمیری قصرقند بر روی رودخانه خروشان کاجو تخصیص پیدا کرده و این طرح مهم راهسازی در آینده‌ای نزدیک تکمیل و انتظار ۴۴ ساله ۱۰ هزار نفر مردم بخش ساربوک را محقق می‌کند.

محمدانور بجارزهی  اظهارکرد: دولت در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان طرح‌های بزرگ و کوچک عمرانی را در دست اجرا دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها و اولویت کاری پیگیری فوری مطالبات و مشکلات مردم است و بنظرم برای رسیدگی به امورات و مشکلات مردم لحظه‌ای صبر نکنیم، چون عمق محرومیت‌های بجا مانده خیلی زیاد است برای همین مشکلات را بلافاصله در محلی، استانی و ملی پیگیری می‌شود تا شاهد توسعه و آبادانی بیشتر ۶ شهرستان حوزه انتخابیه چابهار باشیم.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پل روستای حمیری از حدود ۶۰ سال قبل قرار بود ساخته شود و بیش از ۱۰ هزار نفر از نعمت آن بهره‌مند شود، اظهار کرد: تکمیل این طرح راهسازی رضایتمندی زیادی را ایچاد خواهد کرد برای همین از مسوولان درخواست داریم برای تکمیل آن بیشتر تلاش کنند.

بجارزهی گفت: شهرستان قصرقند بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر روستاهای آن در محدوده کاجو راه در مسیر رودخانه است و در پایین دست چندوکان و محدوده حمیری مردم در زمان بارندگی به دلیل نبود پل بر روی رودخانه کاجو در پشت سیل می مانند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۲ روستای قصرقند با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر در بخش‌های ساربوک و مرکزی محدوده حاشیه رودخانه کاجو در زمان بارندگی و جاری شدن سیلاب در محاصره سیل قرار می گیرند و هیچ راه دسترسی زمینی برای امدادرسانی به آنان وجود ندارد، ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۱۰ روستای بخش ساربوک از دپ تا عزیزآباد و ۲۶ روستا از شادیگور تا پتهک و گو متسنگ حوزه کاجو تا فروکش کردن آب همچنان بسته می شود.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در محلس شورای اسلامی تصریح کرد: روستاهای محدوده رودخانه کاجو راه دسترسی مناسبی ندارند و مسیر جاده آنها از بستر رودخانه می‌گذرد و با کمترین بارندگی و جاری شدن سیلاب این جاده بسته می‌شود و خدمات رسانی تنها از طریق هوایی امکان‌پذیر است.

وی افزود: متاسفانه بیمارستان قصرقند چند بار زمین واگذار شده است ولی متاسفانه اقدامات ساخت بیمارستان عملی نمی شود، امیدواریم هر چه سریعتر شاهد ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی باشیم تا شاخص های سلامت ارتقا پیدا کند.

بجارزهی بر بازگشایی و آسفالت کامل راه کاجو، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر ساربوک بعد گذشت ۱۲ سال نیمه تمام بودن، اجرای طرح هادی روستایی در حداقل ۱۰۰ روستا، ساخت خانه بهداشت در ۵۴ روستای واجد شرایط، آسفالت حداقل ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در بخش های مرکزی، ساربوک و تلنگ، تخصیص اعتبار برای اجرای شبکه آبرسانی در ۱۰۰ روستا، توسعه شبکه برق روستایی بطول ۴۰ کیلومتر و زمینی شدن فیبرنوری و پایداری شبکه تلفن و اینترنت تاکید کرد.

وی از عدم استقرار ادارات مستقل در شهرستان شهرستان قصرقند انتقاد کرد و افزود: با گذشت ۱۲ سال ارتقای قصرقند به شهرستان همچنان مردم برای انجام کوچکترین کاری باید به شهرستان نیکشهر بروند و روزانه ۱۲۰ کیلومتر راه رفت و برگشت را بپیمایند و هزینه های زیادی متحمل شوند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی بر جبران خسارت های سیلاب ها در حوزه زیرساخت ها به ویژ] تاسیسات برق، راه‌های ارتباطی، سیل بندها و کشاورزی تاکید و بر توجه بیشتر به بهسازی و لایروبی قنوات، تخصیص اعتبار برای ترمیم سیل بند شهر قصرقند و تغییر سیمای شهری قصرقند تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار