مدیرمبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش‌های بالاتر از نرمال، احتمال حمله ۸۰ درصدی ملخ به کشور وجود دارد.

سعید معین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مبارزه  علیه ملخ های بومی به اتمام رسیده است، گفت: براساس آخرین آمار در سطح ۱۱۸ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ های بومی صورت گرفته است و خوشبختانه به سبب شرایط مساعد مبارزه، خسارتی از این حیث نداشتیم.

به گفته او، با توجه به بارش های مناسب و سیل در عربستان و اطراف دریای سرخ و همچنین بارش های بالاتر از نرمال در مناطق غربی و جنوبی عربستان طی ۳ تا ۴ ماه اخیر شرایط برای ورود ملخ صحرایی به کشور فراهم است.

معین ادامه داد: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی جهانی در سه ماهه پاییز بارش های بالاتر از نرمال در قسمت های بوشهر، کل استان هرمزگان و بخش هایی از ساحلی و میانی مناطق سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است که در صورت وقوع ۲ تا ۳ سیکلون متوسط احتمال حمله صحرایی به بالای ۸۰ درصد افزایش می یابد.

مدیرمبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت:  هر نسل ملخ ۳ تا ۵ ماهه طول می کشد به طوریکه با بارندگی بالاتر از نرمال، افزایش جمعیت شروع شد که در صورت وقوع سیکلون بالای متوسط، اعلام وضعیت غیرنرمال می کنیم.

خبرنگار: آزاده محبی

برچسب ها: آفت ملخ ، ملخ صحرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.