مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: مبارزه علیه ملخ‌های بومی با ۱۱۸ هزارهکتار در ۲۰ استان کشور به پایان رسید.

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به پایان رسیده است گفت: بنابر آمار امسال در سطح ۱۱۸ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ‌های بومی از جمله ملخ‌های مراکشی در ۲۰ استان کشور صورت گرفته است.

او با بیان اینکه بین ۷۰ تا ۷۵ درصد سطح مبارزه با ملخ‌های بومی متعلق به ملخ‌های مراکشی است، افزود: با توجه به مبارزه به موقع خسارتی از حیث  ملخ های بومی به مزارع و باغات نداشتیم.

معین ادامه داد: بنابر آمار امسال در سطح ۴ تا ۵ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ‌های بومی در استان تهران صورت گرفته است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت حمله ملخ صحرایی افزود: با توجه به بارش‌های سیل آسا در یمن ، شبه جزیره عربستان و جنوب ایران احتمال۶۰ تا ۷۰ درصدی حمله ملخ وجود دارد و در صورت وقوع یک سیکلون تا اوایل مهر، احتمال حمله ۸۰ تا ۹۰درصدی ملخ صحرایی وجود دارد.

او با بیان اینکه مشکلی در ارتباط با مبارزه علیه ملخ صحرایی نداریم، گفت: پس از وقوع تنها یک سیکلون، نامه ای به ستاد بحران مبنی بر تامین اعتبارات لازم خواهیم داشت، در صورت حمله ملخ به استان های جنوبی در روزهای نخست از سم و سمپاش برای استان ها استفاده می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار