بر اساس تازه‌ترین نتایج نظرسنجی‌ها نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا توانست نامزد جمهوریخواه را کنار بزند.

 نظرسنجی انجام شده توسط رویترز/ایپسوس که روز پنجشنبه به پایان رسید نشان داد که کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا از حمایت ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان برخوردار شده است. 

براساس گزازش خبرگزاری فرانسه، این امر برتری هریس را پس از مناظره او با رئیس جمهور سابق تقویت می‌کند، که رای دهندگان تا حد زیادی معتقدند که او برنده شد.

این نظرسنجی دو روزه نشان داد که هریس با پنج درصد برتری در میان رای دهندگان ثبت نام شده، کمی بیشتر از برتری چهار امتیازی او نسبت به ترامپ در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از ۲۱ تا ۲۸ اوت انجام شد، پیشی گرفت.

در میان رأی دهندگانی که گفته اند حداقل چیزی در مورد مناظره روز سه شنبه شنیده اند، ۵۳ درصد گفتند که هریس برنده آن شد، ۲۴ درصد گفتند ترامپ برنده شد و بقیه به این سؤال پاسخ ندادند یا گفتند که پاسخی ندارند. حدود ۵۲ درصد از شرکت کنندگان گفتند که ترامپ دچار لغزش شد و خیلی باهوش نبود، در حالی که ۲۱ درصد این را در مورد هریس گفتند.

هریس ۵۹ ساله ترامپ ۷۸ ساله را در مناظره داغ ریاست جمهوری در حالت تدافعی قرار داد و مجموعه‌ای از حملات را در رابطه با مناسب نبودن او برای این سمت و مشکلات حقوقی متعددش آغاز کرد.

در این نظرسنجی ۱۶۹۰ بزرگسال آمریکایی در سراسر کشور مورد پرسش قرار گرفتند. در حالی که نظرسنجی‌های ملی از جمله نظرسنجی‌های رویترز و موسسه ایپسوس سیگنال‌های مهمی را در مورد دیدگاه‌های رای دهندگان نسب به جهت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارائه می‌دهند، نتایج ایالت به ایالت کالج الکترال برنده نهایی را مشخص می‌کنند و تعداد انگشت شماری از ایالت‌ها احتمالاً تعیین‌کننده نتیجه انتخابات آمریکا خواهند بود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار