رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور گفت: مشکلات کم آبی سیستان و بلوچستان به مساله اول بخش آب کشور تبدیل شده است.

 علی پوراحمد در سفر به سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این استان به علت گستردگی و اقلیم متفاوت تمامی مشکلات آبی از قبیل خشکسالی، وابستگی به برون مرز، کیفیت و کمیت آب، سیل و خشکسالی همزمان وجود دارد و در این شرایط کار و مدیریت کردن بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به اهمیت سیستان و بلوچستان برای دولت و وزارت نیرو، عنوان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد تا با رفع این مشکلات از مهاجرت‌های ناشی از کمبود منابع آبی جلوگیری کند.

رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور ادامه داد: پیگیر پروژ‌های تامین و انتقال آب و طرح‌های توسعه‌ای مانند طرح تامین آب از بندان و تهلاب هستیم تا به موقع به نتیجه برسد.

وی افزود: در ابتدای سالجاری مدیریت چاه نیمه‌ها سیستان به نحو بسیار مطلوب انجام شد و همزمان در جنوب سیستان و بلوچستان دچار بحران سیل بودیم که اگر به خوبی مدیریت و کنترل نمی‌شد، می‌توانست به بحرانی در کشور تبدیل شود که خوشبختانه این اتفاق ناگوار پیش نیامد.

پوراحمد بر اهمیت جداسازی آب فضای سبز از آشامیدنی، پیگیری طرح احیا و تعادل بخشی، برگزاری جلسات متعدد سازگاری با کم آبی با مسوولان ارشد سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بروزرسانی تجهیزات سد‌های استان و تغذیه مصنوعی دشت‌ها بسیار مهم بوده، این کار‌ها باید با همکاری مدیران استانی پیگیری و اجرایی شود.

برچسب ها: کم آبی ، حوزه آبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار