رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور گفت: سد سفلی در جنوب سیستان و بلوچستان اولویت تامین اعتبار برای اتمام طرح‌های نیمه تمام وزارت نیرو قرار دارد.

 علی پوراحمد در بازدید از سد سفلی در جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در تازه‌ترین برنامه ریزی وزارت نیرو در بخش آب که با حضور وزیر نیرو انجام شد طرح‌های نیمه تمام و مرزی کشور در اولویت نخست این وزارت خانه قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا اتمام سد ماشکید سفلی یکی طرح‌های مورد تاکید وزیر نیرو است که ضمن جلوگیری از خروج سیلاب تنش آبی منطقه سراوان را مرتفع می‌کند.

رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور ادامه داد: بزودی با تخصیص اعتبار مورد نیاز اتمام سد سفلی با شتاب و جدیت ادامه پیدا می‌کند و آماده جهش برای عملیات اجرایی خواهد شد تا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

سد ماشکید سفلی با پیشرفت ۴۶ درصدی

مدیر عامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در ادامه بیان کرد: سد ماشکید سفلی با هدف بهره‌برداری از جریان‌های سطحی به منظور تامین آب شرب شهر‌های سراوان و سیرکان و بهبود ۴۳۵ هکتار اراضی کشاورزی انجام خواهد شد.

امین بارانی ادامه داد: جلوگیری از خسارت سیلاب‌های مخرب، اشتغالزایی، ارتقای وضع اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه وج لوگیری از خروج روان آب فصلی رودخانه ماشکید از دیگر اهدافی بوده که با اجرای این طرح در دستور کار است.

وی درباره مشخصات فنی سد ماشکید سفلی، گفت: این سد از نوع بتن کوبیده غلطکی با طول تاج یک‌هزار و ۴۵۷ متر ورعرض تاج هشت متر، ارتفاع از بستر ۳۱ متر و دارای حجم کل مخزن ۱۵۲ میلیون متر مکعب با ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار