نشست هم انديشي ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي ويژه روستائيان حوزه آبريز درياچه اروميه با حضور رؤساي ادارات بخش انزل اروميه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محسن مددي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان در اين نشست با اشاره به لزوم اهتمام ارائه آموزشهای مهارتی به روستائیان به ویژه به روستائیان حوزه دریاچه ارومیه ، بر توسعه آموزشهای مهارتی در بخش کشاورزی و صنعت به منظور توسعه مشاغل جایگزین حوزه دریاچه ارومیه تأکید نمود.

مددي افزود: ارائه آموزش هاي مهارتي به جامعه هدف در كاشت و توليد محصولات جايگزين و نيز استفاد از ظرفيتهاي توريسم و گردشگري بهترين جايگزين طرح مشاغل حوزه دياچه اروميه است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر ضرورت ارائه آموزشهاي مهارتي به بانوان روستائي به عنوان بخش ديگري از ضرورت مقابله با اين بحران افزود: توسعه مشاغل خانگی با توجه به محدود شدن کشاورزی در حوزه دریاچه ارومیه با توسعه واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با سرمایه کم، اشتغال پايدار را در اين حوزه تقويت خواهد نمود. 

سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان غربي با اشاره به نياز سنجي صورت گرفته توسط اين اداره كل از حدود 200 روستا در سطح استان،  يادآور شد: اولويتهاي آموزشي و مهارتي مورد نياز حوزه درياچه اروميه احصاء و تدوين گرديده است .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان ارائه رشته هاي مهارتي چون : قاليبافي ، گلسازي ، روبان دوزي ، كيف و چرم و سازنده جعبه هاي تزييني را رشته هايي براساس نياز سنجي صورت گرفته معرفي نمود كه در مرحله اول و بصورت پايلوت در بخش انزل به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.