معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۳۳ هزار و ۴۸۳ دانش آموز ابتدایی تا امروز برای ورود به سال تحصیلی جدید فرآیند ثبت نام را در استان انجام دادند.

منیژه تندی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۱۳۸ هزار و ۴۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل کردند، گفت: امسال و در سال تحصیلی جدید نیز تا امروز ۶۴ هزار و ۹۹۰ دانش آموز دختر و ۶۸ هزارو ۴۸۳ دانش آموز پسر در این مقطع ثبت نام کرده اند.

وی به اطلاعات درج شده در سامانه سیدا اشاره کرد و یادآور شد: آمار دانش آموزان پایه ابتدایی که تاکنون در مدارس استان قزوین ثبت نام کرده اند نسبت به سال گذشته چهار هزارو ۵۵۸ نفر کاهش یافته است.

تندی افزود: سال تحصیلی گذشته ۲۲ هزار و ۸۳۵ دانش آموز در مقطع پایه اول ابتدایی در استان قزوین تحصیل کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین گفت: امسال ۱۹ هزار و ۴۲۱ دانش آموز تاکنون برای ورود به پایه اول ابتدایی در استان قزوین ثبت نام شده اند که از این بین ۱۰ هزار و هفت دانش آموز پسر و ۹ هزار و ۴۰۵ دانش آموز دختر هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: کاهش نرخ دانش آموزان در مقطع اول ابتدایی به دلیل کاهش نرخ رشد جمعیت استان و انجام نگرفتن فرآیند سنجش و ثبت نام اتباع خارجی است.

استان قزوین دارای ۲۳۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین ۹ هزار و۳۸۰ کلاس درس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار