رییس آموزش و پرورش کودکان استثنایی قزوین گفت: دانش آموزان دارای معلولیت با ثبت نام در سامانه سهند و ثبت درخواست می‌توانند از سرویس مدرسه رایگان استفاده کنند.

رقیه حسن پور رییس آموزش و پرورش کودکان استثنایی قزوین گفت: خانواده‌هایی که دانش آموز دارای معلولیت دارند تنها در صورتی مشمول این طرح می‌شوند که در سامانه سهند درخواست خود را ثبت کنند، در غیر این صورت فرزند آنها از خدمات سرویس رایگان بی بهره می‌ماند.

وی اضافه کرد: بنابراین از والدین دانش آموزانی که در مدارس خاص تحصیل می‌کنند درخواست می‌شود نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کرده و از خدمات رایگان استفاده کنند.

حسن پور با اشاره به این نکته که ارائه خدمات سرویس رایگان به دانش آموزان خاص برای نخستین مرتبه صورت گرفته است، بیان کرد: در استان قزوین ۲۲ مدرسه به صورت تخصصی به بیش از یک هزار و ۱۲۰ دانش آموز دارای معلولیت جسمی و حرکتی خدمات ارایه می‌کنند که تمام این دانش آموزان می‌توانند از خدمات سرویس رایگان بهره‌مند شوند.

رییس آموزش و پرورش کودکان استثنایی قزوین عنوان کرد: تاکنون ۱۹ هزار و ۹۵۴ دانش آموز قزوینی سنجش بدو ورود به کلاس اول را انجام داده اند که از این بین ۵۶ دانش آموز کم توان ذهنی، سه دانش آموز آسیب شنوایی، ۶ کودک اوتیسم، ۲ کودک با معلولیت جسمی و حرکتی و یک دانش آموز نابینا شناسایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار