معاون سوادآموزی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۲۴۰ سوادآموز توسط آموزش دهندگان استان شناسایی، جذب و در کلاس‌ها آموزش داده شدند.

محمود طریقی معاون سوادآموزی استان قزوین گفت: میزان درصد باسوادی استان در رده سنی ۱۰ تا ۵۹ سال یعنی جامعه مخاطب دوره‌های سه‌گانه سوادآموزی حدود ۹۸.۶ درصد برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین درصد بی‌سوادان استان در رده سنی ۲۰ تا ۵۹ سال هستند، افزود: سال ۱۴۰۳_۱۴۰۲ بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ نفر حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی کشور در دوره‌های سه‌گانه سوادآموزی به استان قزوین بود.

معاون سوادآموزی استان قزوین ادامه داد: از تعداد حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی به استان ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در دوره سوادآموزی معادل سوم ابتدایی، هزار و ۸۰۰ نفر در دوره انتقال معادل پایه ششم و پایان دوره ابتدایی و هزار و ۱۰۰ نفر در دوره تحکیم، دوره تثبیت، تعمیق سواد و جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی بود.

وی عنوان کرد: پس از ابلاغ این موضوع به نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان قزوین، ۴۲ درصد از میزان حجم ابلاغی یعنی ۲ هزار و ۲۴۰ سوادآموز توسط آموزش دهندگان استان شناسایی، جذب و در کلاس‌ها آموزش داده شدند.

طریقی یادآور شد: از حجم ابلاغی ذکر شده تعداد ۳۶۰ نفر از اتباع عادی در دوره سوادآموزی و ۲۴۰ نفر در دوره انتقال در نواحی شهری یک و دو قزوین شناسایی، جذب و آموزش داده شدند.

وی عنوان کرد: نیروی انسانی آموزشی سوادآموزی با عنوان آموزش‌دهنده به صورت عقد قرارداد با موسسات آموزشی ذی‌صلاح با سوادآموزی نواحی و مناطق همکاری دارند و بر این اساس بالغ بر ۱۲۰ نفر در سطح استان قزوین در سامانه سوادآموزی فعال هستند.

این مسئول بیان کرد: بیش‌تر کلاس‌های سوادآموزی در مدارس با امکانات آموزش و پرورش برگزار می‌شود و تنها بخش محدودی از کلاس‌ها در حسینیه‌ها و مساجد تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد: درصدد هستیم تا از ظرفیت معلمان بسیجی و نیرو‌های جهادی برای آموزش بی‌سوادان استفاده کنیم.

طریقی گفت: براساس آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شده است آمار کلی جامعه مخاطب دوره‌های سه‌گانه سواد‌آموزی در رده سنی ۴۹-۱۰ سال ۸۳۹ هزار و ۴۰۲ نفر بوده است که از این تعداد ۸۰۸ هزار و ۵۰۶ نفر باسواد، تعداد ۳۰ هزار و ۷۲۱ نفر بی‌سواد و میزان درصد باسوادی استان قزوین در این رده سنی ۹۶.۷ درصد اعلام شده است.

معاون سوادآموزی استان قزوین افزود: همچنین در آستانه بازگشایی مدارس از مدیران مدارس خواسته شده که نسبت به شناسایی و ارسال اطلاعات اولیای بی‌سواد به ادارات سوادآموزی نواحی و مناطق به منظور جذب و آموزش در کلاس‌های سوادآموزی اهتمام ویژه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار